لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی به بازماندگان حمله انتخاری ارگون وعده کمک نمود


حامد کرزی ریس جمهور افغانستان ارشیف
حامد کرزی ریس جمهور افغانستان ارشیف

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان قبل ظهر روز جمعه به ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا رفته با بازماندگان حمله انتحاری روز سه شنبه آن ولسوالي دیدار نمود.

در حملۀ انتخاری روز سه شنبه ولسوالی ارگون بیش از چهل تن افراد ملکی کشته و ٦٧ تن دیگر زخمی شده بودند.

آقای کرزی ضمن ملاقات با فامیل های عزادار و سران قوم با آنها وعده کمک نمود.

آقای کرزی گفت " خبر دارم که یک تعداد از خانواده ها در این واقعه تروریستی چهار پنج را از دست داده اند. حکومت افغانستان به اندازه توان خود با خانواده های شهیدان کمک خواهد کرد. مسجد را برایتان بازسازی میکنیم و بازار ارگون را با نقشه جدید آباد و به خانواده های شهیدان زمین داده خواهد شد و با خانواده های زخمینان این واقعه نیر کمک های لازم صورت خواهند گرفت."

آقای کرزی در صحبت اش از باشندگان همه ولایت کشور تقاضا نمود که همانگونۀ که با مصیبت رسیدگان ولسوالی ارگو ولایت بدخشان کمک نمودند، همانو،نه با قربانیان واقعه تروریستی ارگون نیز مساعدت نمایند.

در این سفر رئیس جمهور کشور را رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی، محمدعمر داودزی، وزیر داخله، حضرت عمر زاخیلوال، وزیر مالیه، امیرزی سنگین، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، داکتر صادق رئیس اداره امور و رئیس دارالانشای شورای وزیران و عبدالکریم خرم، رئیس دفتر رئیس جمهور همرایی میکرد.

در دیدار با رئیس جمهور کرزی، مردم ولایت پکتیکا خواهان توجه بیشتر به این ولایت شدند.

همچنان روز پنجشنبه اشرف غنی احمدزی، یکی از نامزدان ریاست جمهوری نیز به ارگون سفر نموده بود که با فامیل های عزادار واقعه تروریستی ولسوالی ارگون دیدار نمود.

XS
SM
MD
LG