لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت بر معضله سقوط طیاره مالیزیایی غور میکند


شورای امنیت ملل متحد در دو نشست روی اوضاع غزه و معضله سقوط طیاره مالیزیایی غور میکند

انتظار میرود که در عصر امروز دوشنبه، شورای امنیت روی یک مسوده جهت تقاضای بین المللی برای دسترسی به محل سقوط طیاره شرکت هوایی مالیزیایی در شرق اوکراین رای بدهد.

این در حالیست که جان کری وزیر خارجه ایالات متحده در عصر روز یکشنبه با حضور در برخی از شبکه های تلویزیون معتبر ایالات متحده بشمول آ بی سی، روی موضوع ایالات متحده در قبال واقعه سقوط طیاره شرکت هوایی مالیزیایی صحبت کرد.

آقای کری بیان داشت که ایالات متحده تصاویری از محل وقوع این واقعه را دیده است و زمانیکه بعد از وقوع این واقعه، جدایی طلبان متعاقب ان در صفحات رسانه های اجتماعی به گزافه گویی اغاز کردند، واقعیت هایست که روی شمولیت انها در این واقعه تاکید میکند.

آقای کری اضافه کرد که روسیه یکی از حامیان عمده جدایی طلبان در اوکراین است و مسولیت بزرگی در قبال وقوع این تراژدی دارد. کری افزود که واقعیت های زیادی وجود دارد که به سمت حمایت روسیه از این کوشش اشاره میکند. واقعیت های از این نوع که برخی از رهبران جدایی طلب روس هستند و روسیه انها را مسلح ساخت و از انها حمایت میکند و انها را آموزش میدهد.

رئیس جمهور اوباما تعذیرات ایالات متحده را بر روسیه یک روز قبل از وقوع واقعه سقوط طیاره، تشدید بخشیده بود، کری بیان داشت که وی امیدوارست که ایالات متحده و متحدین اروپایی آن یک موضع واحد را به سمت مسکو برای پیشرفت روی این موضوع اتخاذ کنند.

نشست شورای امنیت روی اوضاع غزه

در عین زمان، در جلسه دیروز شورای امنیت ملل متحد روی تهاجم نظامی اسرائیل بر غزه، ملل متحد خواهان آتش بس سریع در منطقه گردید. در حالیکه اتهامات در میان مقامات حماس و اسرائیل بر یکدیگر جریان دارد، آقای کری در نظریاتش که از طریق شبکه های تلویزیونی در عصر دیروز یکشنبه بنشر رسید، تعهد طویل المدت امریکا را به تشویق صلح در شرق میانه تکرار کرد ولی اضافه کرد که واکنش حماس غیر قابل قبول است.

آقای کری بیان داشت که حماس باید درک کند که نمی تواند ادعا کند که در موضع بهتری به سر میبرد در حالیکه مصروف شلیک راکت بر مردم و اختطاف انها و حفر تونل ها برای حملات بر ایشان میباشد و باید این طرز العمل را متوقف سازد.

ولی برخی از مقامات ملل متحد بشمول رابرت ترنر، خواهان ختم همه جانبه کشتار ها شده اند. ترنر بیان میدارد که هر دو جانب شامل در معضله غزه باید از قوانین بین المللی حقوق بشر حمایت کنند و تدابیری را برای عدم وقوع تلفات ملکی اتخاذ نمایند و خشونت باید سریعا خاتمه یابد.

دو نشست این هفته شورای امنیت
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:33 0:00

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG