لینک های دسترسی

Breaking News

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، به اسرائیل رسید


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امروز چهارشنبه در حالی به اسرائیل رسید که حل هر چه سریع تر جنگ اسرائیل و حماس در صدر اجندای سفر وی قرار دارد. این سفر از قبل اعلام نشده وزیر خارجه ایالات متحده در حالی به اسرائیل صورت میگیرد که این جنگ وارد روز شانزدهم خود گردید.

آقای کری، با این سفر، تحریم اداره حکومتی امور هوایی امریکا را که پرواز های ملکی را به منطقه ممنوع قرار داده بود، شکست. امروز نیز در تهاجم هوایی اسرائیل حداقل سه فلسطینی در باریکه غزه کشته شدند.

کری بعد از ملاقات با رئیس جمهور مصر بروز سه شنبه از قاهره به اسرائیل پرواز کرد تا پروسه آغاز یک آتش بس میان حماس و اسرائیل را ترویج کند. مصر طرح آتش بس را که از جانب ایالات متحده و اسرائیل حمایت میشود پیشنهاد کرده است ولی حماس تاکنون این آتش بس را رد میکند.

در عین زمان، امروز چهارشنبه، نوی پیلی، کمشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر به دیپلومات ها بیان داشت که به نظر میرسد که اسرائیل و حماس در این تهاجم نظامی از قوانین بین المللی بشری تخطی کرده اند و مرتکب جرایم جنگی شده اند. این کمشنر عالیرتبه نظریات خود را به شورای حقوق بشر ملل متحد ابراز داشت و خواهان ختم سریع این معضله گردید.

آقای کری در سفرش به اسرائیل تصمیم ملاقات با بنیامن نتن یاهو صدراعظم اسرائیل و محمود عباس رئیس اداره خودمختار فلسطینی و بان کی مون منشی عمومی ملل متحد را در انچه یک روز حساس در این مذاکرات شمرده میشود، دارد.

این سفر آقای کری در حالی صورت میگیرد که تعداد روز افزونی از فلسطینیان ادعا میکنند که قوای اسرائیلی مناطق مسکونی را که در ان جنگنده گان حماس حضور ندارند، مورد هدف قرار داده است.

ولی نماینده اسرائیل در ملل متحد بیان میدارد که حماس بر مردم خود جفا کرده و از ملکی ها منحیث سپر انسانی در غزه استفاده میکند.

ماموریت اقای کری بروز چهارشنبه، زدایش محدودیت های سد راه آتش بس محتمله ذکر گردیده است.

تهاجم اسرائیل بر غزه وارد هفته سوم شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG