لینک های دسترسی

Breaking News

قتل دو شهروند خارجی زن در ولایت هرات


مقام های محلی ولایت هرات میگویند افراد مسلح ناشناس، دو شهروند خارجی زن در این ولایت را به قتل رساندند و این مقام ها ادعا دارند که بیشتر ترورهایی که در این ولایت بوقوع میپیوندد از جانب حلقات خارجی سازماندهی میشود.

سید فضل الله وحیدی والی ولایت هرات میگوید کشته شده گان کارمندان موسسه خارجی IAM در این ولایت میباشند که حوالی ساعت ١٢ ظهر از سوی مردان مسلح ناشناس به قتل رسیدند.

آقای وحیدی میگوید این دو زن در منطقه شهر نو این ولایت زمانی هدف گلوله قرار گرفتند که سوار بر یک موتر تاکسی در حال رفتن به سوی دفتر کارشان بودند.

والی هرات به رادیو آشنا صدای امریکا گفت این کارمندان زن اتباع کشور فنلند میباشند که از چندی به این سو در راستای اریه خدمات صحی روانی به مردم ، در موسسه IAM در این ولایت در حال فعالیت اند.

او همچنان میگوید « متاسفانه که امروز دو خانمی که در موتر تاکسی به طرف دفتر خود میرفتند و همکاران صحی در بخش روانی با صحت عامه هرات هستند کشته شدند. این کار تروریستان برای اینکه در شهر یک تشنج و اخلال بکنند هست و سود دیگری ندارد و این زنان برای کسانی کار میکردند که به خلل دماغ مبتلا بودند.»

رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات نیز میگوید یکی از این دو خانم "کلیزا مارتین" نام داشته که رییس موسسه IAM در هرات و دیگری کارمند بخش صحت روانی این دفتر است.

آقای شیرزی میگوید « دو خانم میانسال (یکی حدود ۴٥ ساله و دیگری ٥٥ ساله مورد فیر افراد مسلح ناشناس موتورسایکل سوار قرار گرفته اند که بر اثر اصابت فیر مرمی به سر و صورت شدیدا مجروح شده و تا رسیدن به شفاخانه فوت میکنند. اینا در بخش پروژه های صحت روانی به مریضان در ساحه باغ شیدایی در ولسوالی انجیل هرات کار میکردند.»

والی هرات در ادامه ترور کارمندان این موسسه را به هراس افگنانی نسبت میدهد که از بیرون مرزهای افغانستان وارد این ولایت شده اند.

آقای وحیدی همچنان نیروهای امنیتی این ولایت را متهم به ناتوانی در تامین امنیت شهروندان میکند.

او میگوید « این ترورها از بیرون امده ، چون ما نه تروریست داشتیم و نه میشناخیتم ، این افراد در بیرون از کشور تربیه و تمویل میشوند و بعد به افغانستان برای برهم زدن زنده گی آرام مردم فرستاده میشوند و ترور دو نفر در داخل شهر طبعا نشانه ای از ضعف نیروهای پولیس است که باید پولیس در این مورد تقویه شود.»

تا بحال فرد و یا گروهی مسئولیت این حادثه را بعهده نگرفته است.

خواستیم تا با مسئولان این موسسه در هرات نیز گفتگو نماییم اما حاضر به پاسخگویی نشدند.

موسسه IAM یک دفتر امداد رسان به مریضان دارای مشکلات روانی (خلل دماغ) است که از چند سال به این سو در افغانستان فعالیت دارد.

XS
SM
MD
LG