لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ اسراییل بر یک مکتب مملو از پناهجویان در غزه


در حملۀ اسراییل بر مکتب ۱۵ تن کشته شده است.
در حملۀ اسراییل بر مکتب ۱۵ تن کشته شده است.

منشی عمومی سازمان ملل متحد، حملۀ مرگبار روز پنجشنبۀ اسراییل بر یک مکتب سازمان ملل را در غزه که در آن مهاجرین فلسطینی پناه برده بودند، تقبیح کرد.

بن کی مون، یکبار دیگر از اسراییل و حماس خواست تا در جریان درگیری ها "حرمت زندگی غیرنظامیان و مصؤونیت محلات سازمان ملل متحد" را حفظ کرده و از کارمندان کمک های بشری محافظت کنند.

ادارۀ صحت در غزه گفته است که قوای اسراییلی بر مکتب سازمان ملل متحد آتش گشود و در آن پانزده تن به شمول اطفال و کارمندان سازمان ملل متحد کشته شدند.

آمر شفاخانه محلی در غزه گفت که مجروحین در مراکز مختلف صحی در مناطق ساحلی بیت حنون بستری شده اند.

اسراییل پذیرفته که طیاره های آن کشور بر فراز منطقه تحت کنترول حماس در نزدیکی مکتب پرواز کرده اما تا هنوز نپذیرفته است که تعمیر مکتب را هدف قرار داده است.

منشی عمومی سازمان ملل گفت که "حملۀ امروزی بازتاب دهندۀ تاکید بر ضرورت توقف کشتار مردم می باشد – و باید همین اکنون متوقف شود."

اسراییل گفته است که می خواهد در مورد رویداد تحقیق کنند که کی عامل کشتار در آن مکتب می باشد.

عکاس ریوترز که در ساحه حضور داشت گفت که او تالابی از خون را درداخل مکتب و بقایایی از سرگلوله ها را مشاهده کرده است.

آگاهی اسراییل از محل پناهجویان

ایهاب رامل که در مکتب پناه برده بود می گوید "اسرائیل این عمل را با وجود که صلیب سرخ به همه طرفهای درگیر گفته بود مکتب جای امنی است و هم آهنگی نیز وجود دارد انجام داد."

رابرت ترنر، آمر عملیات انروا در غزه گفت که آن مکتب به یک سرپناه تخصیص داده شده بود، و این به این معنی است که "به اردوی اسرائیل و‍ظیفه هم آهنگی را سپرده بودیم.

نقطۀ که راکت در صحن مکتب اصابت کرده است
نقطۀ که راکت در صحن مکتب اصابت کرده است

آقای ترنر می گوید اسراییلی ها به خوبی واقف بودند که آن مکتب یک پناه گاه می باشد، و "می دانستیم که وضعیت امنیتی در بیت حنون روبه وخامت می رود. ازین لحاظ در طول روز کوشش کردیم فرصتی دست دهد و بتوانیم کارگران خویش را از آنجا خارج کنیم، اما کسی برای ما این فرصت را نداد."

کرس گننس یک سخنگوی سازمان ملل متحد در غزه این حمله اسرائیل را تایید کرده و آن کشور را به خاطر این کشتارمورد انتقاد قرارداد.

در یک بیانیه ای اردوی اسرائیل آمده است که جنگنده های حماس بالای عساکر آنان درمنطقه بین حنون شلیک کرده اند.

روزپنجشنبه گننس به ریوترز گفت که قوای اسرائیلی به پناهگاه ملل متحد شلیک کرده است و "این کار از دوشنبه تاحال سه بارتکرار گردیده است، اما در گذشته این حملات خساراتی نداشته است."

این مطلب بااستفاده از آژانس های خبری رویترز، اسوشیتدپرس و صدای امریکا تهیه شده است.

XS
SM
MD
LG