لینک های دسترسی

Breaking News

والی غور: طالبان ۱۴ فرد ملکی را در غور به قتل رساندند


ارشیف
ارشیف

مقام های محلی ولایت غور میگویند افراد وابسته به گروه طالبان 14 فرد ملکی را که یک تازه عروس و داماد نیز در جمله آنها شامل اند، به قتل رساندند.

این حادثه پنجشنبه شب حوالی ساعت ۱۲ زمانی در شاهراه غور – کابل بوقوع پیوست که چند موتر مسافربری نوع فلانکوچ در حال تردد از منطقه ای به نام "نییک" بودند.

مسافرانی که قصد رفتن به خانه هایشان در ولایت های مختلف افغانستان و تجلیل از ایام عید را داشتند.

احمد فهیم قایم قوماندان امنیه ولایت غور میگوید افراد وابسته به گروه طالبان با متوقف نمودن سه موتر فلانکوچ، ابتدا سرنشینان این وسایط را پیاده و بعد از تقسیم انها به دو گروه ، بالای یک گروه گلوله باری نموده اند.

قوماندان امنیه غور میگوید دراین حادثه ۱۴ تن کشته شده اند که 3 تن انها زن بوده اند.

آقای قایم میگوید " ساعت 12 شب یک موتر فلانکوچ حرکت میکند به سوی ولسوالی دولتیار و لعل و سرجنگل که به کابل برود و همزمان یک موتر فلانکوچ دیگر از کابل به سمت فیروز کوه در حرکت بوده است که در قسمت "نییک" دشمنان افغانستان از تاریکی شب استفاده میکنند و این مسافران را تیرباران میکنند که 3 نفر از طبقه اناث و 11 مرد بیگناه را که در بین انها ریش سفیدان و خردسالان هستند به قتل میرسانند."

صبح روز جمعه نیز سید انور علاء رحمتی والی ولایت غور در کنفرانسی خبری گفت افراد گروه طالبان بعد از گرفتن وسایل ارتباطی مسافران (موبایل) ؛ انها را از روی تذکره های تابعیت شان شناسایی و سپس به قتل رسانده اند.

آقای رحمتی این حادثه را محکوم نموده میگوید در بین کشته شده گان یک تازه عروس و داماد و اعضای خانواده شان نیز حضور داشتند.

این مقام محلی غور ؛ دشمنان صلح افغانستان را مسئول این رویداد خوانده میگوید بی توجهی حکومت مرکزی در اعزام نیروی بیشتر امنیتی به این ولایت باعث بروز این رویداد شده است.

آقای رحمتی گفت " تعدادی از جنایتکاران حرفه ای و عوامل وابسته به حلقات استخباراتی بیرون با تثبیت و شناسایی نام و محل سکونت مسافران از روی تذکره 14 نفر آنها را شهید ساخته اند که با تاسف 4 نفر عضو یک فامیل هستند که شامل یک عروس و داماد ، مادر و خواهر داماد میشوند و ما از حکومت افغانستان میخواهیم تا به حمایت از مردم غور بشتابند."

گفته میشود مسافران نزدیک به 30 نفر بوده اند که متباقی انها از محل رویداد فرار کرده اند.

گل آقا فردی که از این رویداد جان سالم به در برده ، چشم دیدش از حادثه را به رادیو اشنا صدای امریکا چنین بیان میکند " ما در حال رفتن بودیم که چند نفر مسلح پیش روی ما امدند و ما را از موتر پیاده کردند و از روی تذکره نام و وظیفه ما را شناسایی کردند و بعد ما را دو گروپ کردند و بالای یک گروپ ضربه کردند که چند نفر جان به سلامت برد و 14 نفر از بین رفت و از ما میپرسیدند که چه وظیفه ای داری ، ایا به دولت کار میکنی و بعد از بازرسی پول هایمان را نیز گرفتند."

مقام ها همچنان تایید میکنند که یک کارشناس والی غور نیز در جمع کشته شده گان است.

با اینکه مقام های محلی غور گروه طالبان را مسئول این حادثه میخوانند اما این گروه تا بحال در این زمینه ابراز نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG