لینک های دسترسی

Breaking News

مسوولین محلی نورستان سقوط ولسوالی دوآب را رد کردند


ارشیف
ارشیف

محمد ظاهر بهاند، سخنگوی والی نورستان به صدای امریکا گفت که درگیری میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی از صبح وقت امروز آغاز گردیده و هنوز هم ادامه دارد.

وی گزارش برخی از رسانه ها را مبنی به سقوط این ولسوالی به دست طالبان مسلح رد کرده و گفت که در این ولسوالی در یک طرف دریا نیروهای افغان و در سوی دیگر آن طالبان مسلح جا دارند.

به گفته بهاند، از آغاز درگیری تا حال سه تن از نیروهای امنیتی کشته و سه تن زخمی شده اند و هشت طالب مسلح نیز کشته شده است.

او گفت که از مرکز خواهان فرستادن نیروهای تازه شده اند اما تا حال در مورد اقدامی صورت نگرفته است.

اما احمد الله موحد، وکیل نورستان در ولسی جرگه به صدای امریکا گفت "مسوولین محلی شب گذشته با من در تماس شده و سه چهار پوسته به دست طالبان افتاده بود و نیروهای امنیتی گفتند که اگر کمکها به آنها نرسد مجبور هستند که عقب نشینی کنند."

او گفت که اما از صبح امروز ارتباط با آنها قطع شده است و معلوم میشود که ممکن ولسوالی سقوط کرده باشد چون دستگاه ها قطع است و ارتباط با مسوولین محلی نیز قطع شده است.

آقای موحد، افزود که متاسفانه تمام مقامات نورستان به شمول قوماندان امنیه و والی یا در کابل هستند و یا هم در ننگرهار، آنها در نورستان حضور ندارند.

اما یک تن از افراد نزدیک به والی نورستان که نخواست نامش گرفته شود گفت که ولسوالی سقوط نکرده است و آنها عقب نشینی تکتیکی کرده اند تا طالبان را غافل گیر نمایند.

این ولسوالی در حالی مورد حمله طالبان مسلح قرار میگیرد و در حال سقوط است که در نزدیکی مرکز این ولایت پارون قرار دارد و فعلا هم ولسوالی های مندول، کامدیش و وایگل بدست طالبان میباشند.

حمله بر یک شهروند خارجی

از سوی دیگر صبح امروز یک شهروند خارجی در شهر کابل هدف ضربات چاقوی یک فرد ناشناس قرار گرفت.

یک تن از مسوولین قوماندانی امنیه کابل که نخواست نامی از وی گرفته شود به صدای امریکا گفت که این شهروند خارجی که کارمند کمپنی"نیوکابل کمپوند"میباشد حوالی ساعت ١٠:٣٠ صبح امروز در جاده میدان هوایی هدف ضربات چاقوی یک تن از عابرین که سوار به موترسایکل بود، قرار گرفت.

او افزود که این شهروند خارجی برای خریداری از موتر عامل شان پیاده شده بود.

این مسوول امنیتی گفت که هویت این فرد معلوم نیست اما این شهروند خارجی در حدود ٢٨ سال داشت و به شفاخانه انتقال داده شده است اما تا هنوز معلوم نیست که زخمی است و یا کشته شده است.

به گفته این مسوول امنیتی قوماندانی امنیه کابل، در ارتباط به این قضیه تا حال کسی بازداشت نشده و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

شاهدان عینی در ساحه میگویند که یک تن که چاقو به دست داشت گردن این شهروند خارجی را هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG