لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضای پوتین برای لغو حق مداخله نیرو های روسیه در اوکراین


ملاقات رو در روی رئیس جمهور اوکراین با پوتین
ملاقات رو در روی رئیس جمهور اوکراین با پوتین

آژانس های خبر رسانی روسیه حاکیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از پارلمان آنکشور تقاضا کرد تا حق یا اجازه را که برای نیرو های روسیه جهت مداخله در اوکراین داده بود، لغو کند.

این تصمیم آقای پوتین به تعقیب مکالمه تیلفونی شب دوشنبه با رئیس جمهور اوباما صورت گرفت که در آن آقای اوباما از آقای پوتین خواست تا پیترو پروشینکو، رئیس جمهور اوکراین، را در قسمت پلان کاهش خشونت ها با آغاز آتش بس روز جمعه کمک کند.

پیترو پوروشینکو، برای ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد منسک مرکز بلاروس گردید. در این ملاقات مقام های اتحادیه اروپا نیز اشتراک خواهند داشت.

از جانب دیگر برای دومین روز متواتر، وقوع حملات در ناحیۀ نوواسوفسک مربوط منطقۀ دونیستک گزارش داده شد. به روز سه شنبه دود غلیظ از خارج این شهر به نظر می رسید که به گفته باشندگان محل ناشی از گلوله باری های وسایل ثقیله نظامی بود.

از جانب دیگر یک مقام ارشد اوکراینی روز دوشنبه گفت تانک ها و زرهدار های روسی از سرحد جنوب شرقی اوکراین عبور کرد. آندری لسنکو، سخنگوی شورای امنیت ملی، گفت عراده جات نظامی روسیه بیرق شورشیان جدایی طلب دونیتسک را به اهتزاز در آورده بودند.

اما مقامات روسی بعداً گفتند که سربازان آنها اشتباهاً وارد خاک اوکراین شده بودند" صبح امروز از هدف عساکر روسی، ملبس در لباس شورشیان دان باس، برای ایجاد یک ساحه جدید جهت مقابله نظامی در جنوب منطقه دونیتسک گزارش داده شد. نیرو های امنیتی سرحدی، در گیر جنگ شد و خواستار کمک گردیدند. عبور بخش عمده از تانک ها و زرهدار های روسیه در اثر گلوله باری بین شیبک و مارکینی توقف داده شد."

لیسنکو گفت این قطار وسایل نقلیه نظامی ممکن به صوب ساحه در نزدیکی میریوپول حرکت کنند.

در همین حال سرگی لفروف، وزیر خارجه روسیه گفت ماسکو می خواهد که یک قطار دیگر کمک های بشری را به شرق اوکراین ارسال دارد.

در حالی که خشونت ها در شرق اوکراین کماکان ادامه داشته، پیترو پوروشینکو، رئیس جمهور اوکراین قبل از عزیمت به سوی بلاروس، بر انتخاب رهبران جدید از ساحات جنگ زدۀ کشورش تاکید ورزید تا در حکومت آینده از آن منطقه نمایندگی کنند

باشندگان کییف، یک روز پس از منحل شدن پارلمان و دایر شدن انتخابات قبل از وقت در ماه اکتوبر،احساس متفاوتی داشتند. ولادیمیر یکی از شهروندان کییف از این تصمیم استقبال می کند " فکر می کنم تصمیم درست است، چون پارلمان فعلی به علایق ما پاسخگو نیست."

اما دیمیترو نفروتسکی، فکر می کند که شهروندان در شرق شاید بر نتایج انتخابات باور نکنند" می توانند ادعا کنند که انتخابات منصفانه نیست و صدای آنها شنیده نشده."

قرار است پیترو پروشینکو، رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه در جلسه در بلاروس با ولادیمیر پوتین رو در رو ملاقات کند.

XS
SM
MD
LG