لینک های دسترسی

Breaking News

احمدزی: رسیدن به اهداف ملی آسانتر از انتخابات است


ریس جمهور منتخب افغانستان (ارشیف)
ریس جمهور منتخب افغانستان (ارشیف)

اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور منتخب افغانستان که در جمع صد ها تن از اقوام و بزرگان ۲۶ ولایت کشور صحبت میکرد گفت "راهی که در پیشرو داریم شاید پر از دشواری ها باشد اما رسیدن و عملی کردن اهداف ملی از انتخابات کرده مشکل تر نخواهد بود."

رئیس جمهور منتخب افغانستان گفت که همه اقوام برادر و برابر افغانستان با هم مشترکا" به طرف روشنایی و مساوات میروند.

او افزود که امروز روزیست که علی شیر نوایی،خوشحال خان ختک و سعدی توقع اش را داشت، چون عدالت اجتماعی اساس تفکر آنها را تشکیل میداد.

آقای احمدزی گفت "ما همراه شما وعده نکردیم ما همراه شما پیمان کردیم که افغانستان را به تحول سوق میدهیم."

او گفت که اولین حرف اش این است که افغانستان باید مرکز سرمایه گذاری ملی و بین المللی شود، چون بدون ایجاد فضای سرمایه گذاری حکومت، مشکلات جوانان و مملکت را حل کرده نمیتواند.

آقای احمدزی، در مورد مبارزه با فساد اداری گفت "چه سرمایه گذاری میخواهیم چه خدمات میخواهیم چه مساوات میخواهیم بدون دفع فساد اداری نمیشه از این جهت در اراده ما کسی شک نداشته باشد، گذشته را صلوات، اما اگر از روزی که ما آمدیم در این کار ها دست زدیم باز از خود گله کنید نه از ما."

رئیس جمهور افغانستان گفت که امنیت خواسته همه است و برای ایجاد فضای امنیت کوشش همه جانبه خواهد کرد. اما تاکید کرد که امنیت بدون صلح دوامدار نا ممکن است، بنا بر این حکومت وحدت ملی باید همه اقشار مردم افغانستان را در آغوش خود بگیرد.

او افزود که این خانه مشترک باید به اندازه عزت پیدا کند که هر افغان هر خشت این خانه را با خون و قلب خود نگهداری کند.

رئیس جمهور منتخب افغانستان که در کاخ سلام خانه با بزرگان اقوام صحبت میکرد، گفت که این کاخ بعد از این کاخ مردمی خواهد بود.

او تاکید کرد که کار اصلی از روز دوشنبه آغاز میشود.

آقای احمدزی، خطاب به اشتراک کنندگان محفل گفت "که اگر فکر کردید که کار تان در پیروزی رساندن مشکل بود، کار اصلی که ساختن این ملت است و به رفاه رساندن و ثبات و امنیت آوردن از روز دوشبنه شروع میشود."

او افزود که همه اعضای حکومت بدون پشتیبانی سرتاسری شما این کار را انجام داده نمیتوانند و دولتی که به اساس اراده محکم شما به وجود میاید، روزانه به همکاری و سهمگیری شما نیازدارد.

XS
SM
MD
LG