لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: کارمندان صحی نباید قرنطین شوند


اقدامات تازه برای جلوگیری از شیوع ایبولا در ایالات متحدۀ امریکا
اقدامات تازه برای جلوگیری از شیوع ایبولا در ایالات متحدۀ امریکا

دیوید نبارو، نماینده خاص ملل متحد در مورد رسیدگی به شیوع ویروس ایبولا در نیویارک بیان نمود که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که بر سفر کارمندان صحی که در کشورهای آلوده با ویروس ایبولا کار کرده اند، محدودیت وضع شود و انها با بازگشت در قرنطین نگهداشته شوند مگر اینکه در انها نشانه های از ابتلا به این ویروس رونما گردد.

وی افزود که آخرین ارقام مبتلایان به ایبولا نشان میدهد که واقعات ابتلا به این ویروس در لایبریا کاهش پیدا کرده است، اما تلاش ها برای از بین بردن این ویروس باید ادامه یابد.

اظهارات آقای نبارو در حالی انتشار یافت که شماری از ایالت های امریکا برای جلوگیری از شیوع این ویروس کوشش به وضع محدویت های قرنطین برای انهایی نموده اند که از کشور های افریقای جنوبی که بیشترین تعداد متبلایان را داشته است باز میگردند.

در عین زمان، یک نرس امریکایی که بعد از معالجه مبتلایان ایبولا در افریقا غربی به ایالات متحده برگشته بود و از سوی مقامات ایالت محل اقامت اش وادار به قرنطین گردید، بعد از انکه محکمه این محدویت را بر وی حذف کرد اکنون آزادانه میتواند سفر کند.

در عین حال لایبریا بزرگترین کلینیک معالجوی ویروس ایبولا را در حالی گشود که تلفات مبتلایان به این ویروس در لایبریا هنوز ادامه دارد. همچنان، سازمان صحی جهان بیان میدارد که حدود ٥٠٠٠ نفر از اثر این ویروس تا کنون جان باخته اند و اکثریت آنها باشندگان کشورهای لایبریا، سری لیان و گینی بودند.

ملل متحد: کارمندان صحی نباید قرنطین شوند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:02 0:00

XS
SM
MD
LG