لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ها به قتل سه محصل مسلمان در امریکا


سه جوان مسلمان در نارت کارلینایی شمالی کشته شدند
سه جوان مسلمان در نارت کارلینایی شمالی کشته شدند

مسلمانان امریکایی با نشر خبر کشته شدن سه جوان مسلمان در محوطه پوهنتون کارولینای شمالی به شدت عکس العمل نشان دادند.

پوهنتون های امریکایی اخیراً شاهد حملات گلوله باری انفرادی بوده اند، اما کشتن سه محصل مسلمان بی سابقه خوانده شده است. مسلمانان امریکایی با خانواده های ضیا شادی برکات ۲۳ ساله، یسر محمد ۲۱ ساله و رزان محمد صالح ۱۹ ساله که در نزدیکی آپارتمان شان در محوطه پوهنتون کرولینای شمالی کشته شدند، اظهار همدردی نمودند.

سه جوان زن و شوهر و خواهر شوهر درکارلینایی شمالی باهم زندگی می کردند. دیا برکت محصل طب دندان بود و همسرش فلسطینی و خواهرش محصلین این پوهنتون، همچنان چند بار برای ارایه خدمات خیریه برای کودکان فلسطینی به شرق میانه سفرنموده بودند. این سه جوان بحیث داوطلب در بنیاد خیریه اسلامی نیز خدمت می کردند.

پولیس ایالت کارلینایی شمالی بعد از خبری درمورد گلوله باری در محوطه پوهنتون به آنجا رسید و کریک استیفن هیکس ۴۶ ساله را بازداشت کرد. گفته می شود که مظنون خود را به پولیس تسلیم کرد. قرار گزارشات، آقای هیکس یک مرد غیر مذهبی بوده و خود را "بی دین" می خواند.

واکنش ها

این خبر قبل ازینکه ازطرف رسانه های امریکایی بیشتر پوشش یابد، در رسانه های اجتماعی باعث آن شد که مسلمانان امریکایی با آغاز یک هش تگ "زندگی مسلمانان مطرح است" خواستند عکس العمل هایشان را به فتل این سه جوان اعلام کنند.

در میان جوامع مسلمانان امریکایی، افراد سرشناس همچون کیت الیسن، عضو کانگرس در تویتر نوشته است "افکار و دعای من با خانواده و عزیزان این سه محصل بیگناه است که به قتل رسیده اند."

سلام ال مایرتی، رئیس شورای روابط عامه مسلمانان امریکایی در بیانیه ای با خانواده و دوستان این سه محصل اظهار همدردی نمود.

این شورا از اداره تحقیقات فدرال و وزارت عدلیه خواسته است تا درمورد این حمله و بخصوص پست های قبلی هیکس در رسانه های اجتماعی که علیه اسلام نوشته بود، تحقیقات نماید.

این شورا همچنان از پولیس وسایر مقامات ذیربط خواسته است تا با درک خشونت افراطی بر تامین امنیت مکان های مذهبی امریکا بیشتر توجه کنند.

XS
SM
MD
LG