لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله عبدالله: حکومت وحدت ملی موفق است


رئیس اجراییه افغانستان: حکومت وحدت ملی موفق است و ناکام نمیشود
رئیس اجراییه افغانستان: حکومت وحدت ملی موفق است و ناکام نمیشود

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان میگوید آنانی که در انتظار سقوط حکومت وحدت ملی اند، به صورت کامل مایوس خواهند شد. آقای عبدالله در مورد نگهداری ۹۸۰۰ سرباز امریکایی تا پایان سال جاری در افغانستان و تاثیر ان بالای امنیت در کشور گفت این قوا بصورت کل در شیوه حمایتی که در پیش گرفته اند، و پایگاه های شانرا در قندهار و هرات فعال نگهدارند.

رئیس اجراییه افغانستان در مصاحبه اختصاصی به تلویزیون آشنای صدای امریکا گفت سفر به واشنگتن دست آوردهای خوب داشته است و بطور مشخص در مورد ملاقات در کمپ دیوید بخصوص تجدید روابط ایالات متحده و افغانستان اظهار خوشبینی نمود.

آقای عبدالله عبدالله اضافه کرد با وجودیکه تشکیل حکومت وحدت ملی یک صفحه جدید روابط میان دوکشور را باز کرده است، اما این سفر مهم بود تا با قانون گزاران امریکایی و سایر مقامات برای برطرف کردن "تصویر منفی" که قبل از حکومت وحدت ملی از افغانستان بجا مانده بود، ملاقات ها صورت میگرفت.

درقسمت اقتصادی تفاهم نامه میان وزارت مالیه افغانستان و خزانه امریکا پنجصد میلیون دالر کمک تشویقی، به امضا رسید که شامل اصلاحات در بخش های مختلف نیز میشود.

ادامه حمایت ایالات متحده

رئیس اجراییه افغانستان میگوید افغانستان تاکنون در عرصه امنیتی، اقتصادی، و انکشافی از حمایت ایالات متحده برخوردار است. افغانستان به مرحله خود کفایی نرسیده و متکی به کمک های بین المللی و ایالات متحده در راس کشو رهای کمک دهنده قرار دارد. امیدواری ما این است که حکومت وحدت ملی در ظرف ده سال آینده به اتکا در عرصه امنیتی و اقتصادی سوق بدهند.

عبدالله عبدالله: تاریخ مذاکرات صلح با طالبان تعین نشده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:15:45 0:00

آقای عبدالله عبدالله در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی گفت حکومت وحدت ملی نظر به ضرورت افغانستان بمیان آمد و دلیلی برای ناکام شدن حکومت وحدت ملی وجود ندارد. با آنکه بحث های وجود دارد و در سطح هر حکومت داری وجود دارد. آقای عبدالله عبدالله مشخصآ گفت کسانی که در انتظار سقوط حکومت وحدت ملی استند، باید بگویم که انشالله بصورت کامل مایوس خواهند شد.

رئیس اجراییه عبدالله عبدالله همچنان در مورد معطلی معرفی باقی اعضای کابینه گفت حکومت اعضای تازه معرفی شده بزودی مورد رای گیری نماینده گان مردم قرار میگیرند و کابینه بطور کامل معرفی و مشخص میشوند.

XS
SM
MD
LG