لینک های دسترسی

Breaking News

کارتر: ایالات متحده در میان چین و جاپان موضع نمی گیرد


Sakina Mustapha Abubakar
Sakina Mustapha Abubakar

آشتن کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده سفرش را به آسیای دور با توقف در جاپان آغاز کرد و امروز چهارشنبه، تعهد ایالات متحده را به سمت امنیت جاپان در کنفرانس مطبوعاتی شرح داد.

اقای کارتر، خواهان تحمل پذیری روی مباحثات میان جاپان و چین روی اراضی تحت مشاجره شد و از جانبین درگیر در این منازعات خواست تا از تحمل و شکیبایی کار گرفته و این معضله را حل نمایند.

در حالیکه هدف سفر اقای کارتر به جاپان، صحبت روی موضوعات ذات البینی میان دو کشور ذکر گردید ولی این سفر تحت الشعاع مباحثات جنجال برانگیز چین با جاپان روی ملکیت بر سلسله جزایری در دریای شرق و جنوب چین قرار دارد.

کارتر در این نشست خبری در توکیو واضح ساخت که ایالات متحده، از هیچ جانب درگیر در این منازعات حمایت نمی کند ولی موضع ایالات متحده روی عدم نظامی شدن این مشاجره میباشد.

این در حالیست که سخنگوی وزیر خارجه چین در یک نشست خبری بروز سه شنبه بیان داشت که چین نگران تحرک جاپان در ان منطقه است و بر مبنای ثبوت و شواهد تاریخی، سلسله جزایر سینکاکو، مربوط به چین بوده و ملکیت چین باقی خواهد ماند. وی تذکر داد که نظریه چین در قبال ملکیت بر این جزایر، متحول نخواهد شد.

این در حالیست که بودجه اختصاصی امور دفاعی چین تا دو برابر در مقایسه به پنج سال گذشته افزایش یافته است و ایالات متحده نیز برای تعادل این افزایش قدرت با تقویت ائتلاف منطقوی میکوشد ولی میگوید که خواهان کنترول چین نیست.

این سفر وزیر دفاع ایالات متحده به جاپان در حالی صورت میگیرد که مقامات مقامات تا ختم این ماه، رهنمون های تازه را در قبال روابط میان دو کشور در حالی نهایی خواهند ساخت که قرار است شینزو ابی صدراعظم جاپان، برای ملاقات با رئیس جمهور اوباما به واشنگتن بیاید.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG