لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین بمباران یمن قبل از انفاذ آتش بس


.
.

مسوولان امداد رسانی سازمان ملل متحد ازعربستان سعودی خواسته اند تا از هدف قرار دادن میدان های هوایی اجتناب ورزند.

با آن که قرار است سر از فردا یک آتش بس پنج روزه در یمن مراعات گردد، طیاره های جنگی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی امروز نیز حملات شان را بر اهداف شورشیان حوثی در یمن ادامه دادند.

جت های جنگی، منطقه صعده در نزدیکی مرز عربستان و همچنین تعز در جنوب غرب یمن و شهر نفت خیز مارب در شرق را بمباران کردند. با ادامۀ این حملات، محل اقامت علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن در صنعا، نیز تخریب گردید.

در همین حال اردوی مراکش خبر داده است که یک طیارۀ جنگی اف شانزدۀ آن در یمن ناپدید شده است.شورشیان حوثی در یمن می گویند پیشنهاد آتش بس پنج روزه را که عربستان سعودی به دلایل بشری پیشنهاد کرده، پذیرفته اند. قرار است این آتش بس سر از فردا نافذ گردد.

طرح این آتش بس را هفتۀ گذشته وزرای خارجۀ ایالات متحده و عربستان سعودی اعلام کردند. جان کری وزیر خارجه امریکا روز گذشته گفت که در نهایت، جوانب درگیر باید راهی برگشت به میز مذاکره را دریابند و باید تصمیم های دشوارتر از آتش بس را اتخاذ کنند، زیرا حتی دوامدار ترین آتش بس هم جاگزین صلح شده نمیتواند.

درگیری ها در یمن، هزاران نفر را در آن کشور محتاج مواد اولیۀ زندگی ساخته است. مسوولان امداد رسانی سازمان ملل متحد ازعربستان سعودی خواسته اند تا از هدف قرار دادن میدان های هوایی اجتناب ورزند، زیرا حملات هوایی پرواز ها را برای رساندن کمک ها مختل ساخته است.

وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا میگوید کشورش با جامعه جهانی درهمکاری نزدیک برای تلاش ها روی سازمان بخشیدن کمک های بشر دوستانه به نیازمندان در یمن است. مسوولان امداد رسانی سازمان ملل متحد ازعربستان سعودی خواسته اند تا از هدف قرار دادن میدان های هوایی اجتناب ورزند.

فسخ سفر شاه عربستان سعودی به ایالات متحده

وزیر خارجه عربستان سعودی خبر از فسخ سفر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در نشست سران کشور های خلیج در ایالات متحده میدهد. شاه عربستان سعودی ولیعهد خود محمد بن نایف را به این نشست خواهد فرستاد.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان دلیل عدم شرکت ملک سلمان را همزمان شدن این نشست با آغاز آتش بس پنج روزه در یمن و گشایش مرکز خیریه ملک سلمان اعلام کرده است.

افزون بر این، پادشاه بحرین نیز سفرش را برای شرکت در نشست سران کشور های عضو شورای خلیج در ایالات متحده، فسخ کرد.

قرار است این نشست درهفتۀ جاری در کمپ دیوید و به میزبانی رئیس جمهور اوباما برپا شود.

XS
SM
MD
LG