لینک های دسترسی

Breaking News

بن کی مون خواهان آتش بس دو هفته یی در یمن شد


بن کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد امروز دوشنبه از جوانب دخیل در جنگ یمن خواست تا حد اقل برای دو هفته آتش بس را در ماه مبارک رمضان، که در این هفته آغاز می گردد، مراعات کنند.

منشی عمومی سازمان ملل متحد در ژنیو در حالی صحبت کرد که قرار بود نماینده یمن در ملل متحد ملاقات های جداگانه با نمایندگان حکومت تبعیدی عبد ربو منصور هادی و شورشیان هوٍثی داشته باشد که هم اکنون مرکز یمن را تحت کنترول دارند.

بن کی می گوید کمک به مردم یمن از اولویت ها است" صلح و امنیت در یمن یکی از اولویت های عمده است، از این رو اینجا جمع شده ایم . تشکر از رهبریت و تعهد شما در برابر مردم تان ، ما اینجا برای کمک به مردم آمده ایم."

بانکی مون در حالیکه به رقم تلفات در جریان جنگ ها در یمن اشاره کرد گفت که همه مسؤولیت خاصی برای عمل کردن دارند" حتی قبل از جنگ های وحشتناک، یمن یکی از فقیر ترین کشور های دنیا در پهلوی یکی از غنی ترین همسایه بود. از ماه می تا کنون در جنگ های یمن بیشتر از ۲۶۰۰ تن کشته شده که نصف آن افراد ملکی است. مکاتب، شفاخانه ها، و مراکز فرهنکی تخریب گردیده است. آینده یمن به خطر مواجه است، و در حالیکه دو طرف می جنگند، یمن می سوزد."

مذاکرات صلح، اولین پیشنهاد دیپلوماتیک برای حل جنگ ها در یمن است که سه ماه قبل آغاز گردید اما این اقدام شامل مذاکرات رو در رو نیست.

احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل، گفت امید بر این است که این مذاکرات نیابتی، زمینه مذاکرات رو در رویی را میسر سازد.

هفته قبل سازمان ملل متحد اعلان کرد که از جمله ۲۶ ملیون نفوس یمن ، ۲۱ ملیون تن نیاز به کمک دارد، و یک ملیون نفر مجبور به ترک منازل شان گردیده اند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG