لینک های دسترسی

Breaking News

جولی: وظیفه هر کشورست تا به پناهجویان کمک کند


رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه در حال مصافحه با انجلینا جولی
رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه در حال مصافحه با انجلینا جولی

به روز یکشنبه، هزاران تن از پناهجویان سوری با گذشتن از سرحد گذشته و به شهر سرحدی اکاکیل در ترکیه داخل شدند. این پناهجویان برای بیشتر از یک روز در اطراف سرحد سوریه برای عبور به ترکیه منتظر بودند.

موجی از مهاجرت ها از سوریه به ترکیه در حالی صورت می گیرد که طبق نظریات مقامات کردی، جنگجویان کرد به حومه شهر تل ابیض که تحت کنترول گروه دولت اسلامی قرار دارد رسیده اند.

از جانب دیگر، رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه و انتونیو گوتیرز کمیشنر عالی اداره پناهجویان ملل متحد، به روز شنبه در گردهمایی که به مناسبت افطار در شهر میدیات، برگزار شده بود شرکت کردند.

آقای اردغان قبل از این ضیافت، از کودکان پناهجویان سوری که در یک مکتب درس می خوانند بازدید به عمل آورد و از ترکیه منحیث کشوری که با جرات از پناهجویان میزبانی می کند یاد کرد.

اردغان افزود که ترکیه سرحدات خود را در حالی به روی مهاجرین سوری بازگذاشته است که کشور های دیگر با وجود قدرت مالی بیشتر و منابع افزون تر، از این کار ابا ورزیده اند. اقای گوتیرز نیز طی خطابه اش در مراسم افطار از همکاری ترکیه در میزبانی مهاجرین سوری، افغان و عراقی سپاسگذاری کرد.

گوتیرز افزود که همکاری تنها حمایت مالی نیست بلکه گشوده نگه داشتن مرز هاست تا پناهجویان از ان طریق به کشور های اروپایی برسند و برای نجات از جنگ در ابهای مدیترانه نمیرند. انجلینا جولی، هنرپیشه مشهور هالیود و سفیر حسن نیت ملل متحد نیز بروز شنبه از کمپ مهاجرین در شهر میدیات بازدید بعمل اورد.

جولی در کنفرانس مطبوعاتی با گوتیرز، روی اهمیت حمایت و همکاری میان کشور ها در رسیدگی به بحران بشری پناهجویان تاکید نمود و انرا وظیفه شان خواند.

جولی بیان داشت که گرچه جهان ما متمول تر، صحتمندتر و پیشرفته تر شده است، ولی بحران پناهجویان از مشکلات در عرصه حکومتداری و عدم موجودیت امنیت نمایندگی میکند و مسولیت هر کشوردر جهان است تا به پناهجویان کمک کند.

این سفر جولی به ترکیه روی هدف جمع اوری کمک برای پناهجویان سوری صورت گرفت. ترکیه در حال حاضر میزبان 1.8 میلیون پناهجوی ترکی میباشد و بطور هفته وار تعداد کثیری از این پناهجویان به شهر های سرحدی ان کشور می آیند.

کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین در گزارش اخیر خود تعداد پناهجویان را در جهان شصت میلیون تن ارزیابی کرده است که سی و هشت اعشاریه دو میلیون تن از انها، بیجا شده گان داخلی هستند.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG