لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در مورد ورود به رقابت انتخاباتی غور می کند


جو بایدن معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا
جو بایدن معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در اوایل سال جاری گفته بود که او در مورد ورود به انتخابات سال ۲۰۱۶ تا ماه دسمبر تصمیم خواهد گرفت. وی در حالی به وارد شدن در مبارزات انتخاباتی غور میکند که خانم کلنتن با پرسش ها در مورد استفاده از ایمیل شخصی خود در طول مدتی که به عنوان وزیر امور خارجه کار میکرد ، روبرو گردیده است.


قصرسفید از فراست سیاسی جو بایدن و تجربۀ او به عنوان معاون رئيس جمهور ستایش کرد.

جاش ارنست سخنگوی قصر سفید گفت:رئيس جمهور نظر خود را در مورد تصمیم او ابراز داشت، فکر کنم هفت سال قبل وقتی او جو بایدن را در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری اش ، معاون خود معرفی کرد ،هوشمندانه ترین تصمیم گیری بود که او تا حال درامور سیاسی انجام داده است.

جب بش کاندید جمهوریخواه ریاست جمهوری ، د رسفر روز دوشنبه اش به سرحد مکسیکو، طرح مهاجرت دانالد ترمپ را غیر واقعی و گران قیمت خواند و انرا محکوم کرده گفتاگر آقای ترمپ علاقه مند به یک روش جامع باشد ، شاید بخواهد کتاب مرا بخواند.

یکی دیگر از کاندیدان ریاست جمهوری حزب دموکرات، برنی ساندرز، فکرمی کند که بایدن حریف سرسختی خواهد بود، اما بایدن قبلا دو بار برای ریاست جمهوری کاندید بود و هر دو بار باخت.

برنی ساندرز کاندید ریاست جمهوری از حزب دموکرات گفت که به نظر او شواهد بسیار روشن وجود دارد که دموکرات ها پیش میروند و دستاورد خواهند داشت، آنچه نظر سنجی ها نشان میدهد این است که حمایت از کلنتن اندکی با کاهش مواجه است، ولی راه درازی پیش روست و جو بایدن یک حریف توانمند خواهد بود.

برای ماه ها، مقامات قصر سفید انتظار داشتند که هلری کلنتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خواهد شد و برخی از مشاوران ارشد سیاسی اوباما برای اداره کمپاین انتخاباتی او به نیویارک نقل مکان کردند

رئیس جمهور اوباما از هر دو بایدن و کلنتن توصیف نموده ولی تاکنون از هیچ کاندیدی حمایت رسمی نکرده است.

XS
SM
MD
LG