لینک های دسترسی

Breaking News

جان کری: بشار الاسد باید از قدرت کنار رود


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا پس از ملاقات با فلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا ، از روسیه و ایران خواست تا با استفاده از تاثیر و نفوذ شان بر بشار الأسد ، وی را ترغیب به مذاکره روی یک روند انتقال سیاسی نمایند" ما باید به مذاکرت نائل ایم،انچه ما بدنبال ان هستیم، و امیدواریم که روسیه ، ایران و هر کشور با نفوذ دیگر در این قسمت کمک کنند. زیرا ان باعث جلوگیری از ختم بحران شده است."

آقای کری روی آمادگی خود تاکید می کند" ما آماده مذاکرات استیم. آیا اسد واقعا برای مذاکرات آماده است؟ آیا روسیه آماده کشاندن وی اوردن او به میز مذاکرات است؟"

تشدید استقرار تسلیحات نظامی روسیه در پایگاه هوایی لاذقیه سوریه، امکان ماموریت های نظامی را در قلمرو فضایی آن کشور بیشتر ساخته است.

آقای کری در مورد کناره گیری اسد و پروسه مذاکرات گفت که انها به وقت نیاز دارند که میتواند یک روز یا یک ماه یا بیشترباشد" ما واضح ساخته ایم که مفکوره ما در مورد یک تاریخ مشخص و زمان مشخص نیست، اما اسد حضور در مذاکرات جدی را رد کرده و روسیه نیز اوردن او را به میز مذاکرات رد کرده است."

آقای کری افزود که أوضاع سوریه بخاطر شمولیت روسیه در آن کشور مغلقتر شده است و باید منحیث جزء از یک مشکل بزرگتر مورد بحث قرار گیرد.

اخیرا یک منبع اردوی سوریه کفت که عساکر آن کشور به استفاده از نوع تازه سلاح هوایی و زمینی آغاز کرده است که از طرف روسیه به آن کشور کمک شده است.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG