لینک های دسترسی

Breaking News

پاریس میزبان نشست جهانی اقلیم است


کنفرانس جهانی اقلیم فردا دوشنبه در پاریس آغاز می گردد. طبق اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، رئیس جمهور غنی در راس یک هیات عالیرتبه، امروز عازم فرانسه میشود تا در نشست جهانی اقلیم، در پاریس، شرکت کند.

قرار است که اقای غنی در طول این سفر شش روزه با سران کشور های مختلف بشمول المان، فرانسه و ایتالیا ملاقات کند. آقای غنی همچنان به روز دوشنبه با نواز شریف صدراعظم پاکستان ملاقات می کند.

یک راه پیمایی بزرگ فعالین به روز یکشنیه به دلیل نافذ بودن حالت اضطرار پس از حملات سیزدهم نومبر ، منع قرار داده شد که در آن یکصد و سی نفر کشته شد.

اما در عوض فعالین محیط زیست راه پیمایی ها را در خارج فرانسه راه اندازی می کنند، و بعضی از فعالین بوت ها را در چهار راهی (له ریپبلک) قطار کرده اند که نمایندگی از مردمی می کند که از مظاهره باز داشته شده اند.

رهبران گروه های مختلف در سراسر جهان در نظر دارند تا امروز با را اندازی مراسم شفا یابی، رهبران جهان را ترغیب کنند تا به کاهش جدی گاز های گل خانه یی و کمک به کشور های فقیر در مجادله با گرم شدن کره زمین کمک کنند.

کریستینا فیگیرز مقام مسول ملل متحد در امور اقلیمی به تلاش های کشور های جهان در این راستا اشاره می کند " هم اکنون با پلان های تغیر اقلیم، حدود 95 فیصد تصاعد گاز های گلخانه یی را تحت پوشش قرار داده ایم. این اولین بار در تاریخ است که به این تعداد کشور های جهان تجارب را در کشور های خود انجام دادند تا دریابند که چگونه در حل این مشکل کمک کنند. "

در همین حال به أساس یک گزارش دیگر، یخ های بزرگ ساحه (کرون بیرن) در دنمارک به آب های (گونگس فوردن) در شمال غرب ناروی در سه هزار کیلومتر هزار کیلو متری شمال می ریزد که در نهایت به ابحار اضافه می گردد و باعث بلند رفتن سطح آب ابحار می گردد

دگ بن پروفیسر اقلیم شناسی در یونورستی سوالبارد از بلند رفتن سطح آب هشدار می دهد"بسیار واضح است که هرقدر بیشتر کاربن به هوا تصاعد گردد ، بدترین تاثیران را وارد می کند. اگر توافقی برای محدود ساختن تصاعد کاربن وجود نداشته باشد ، سطح آب تا آخر قرن جاری یک متر بلند خواهد رفت."

بیشتر از یکصد و چهل رهبر جهان برای مذاکرات جدی جهت جستجوی راه حل طویل المدت بطی ساختن گرم شدن کره زمین ناشی از فعالیت های انسان ها جمع شده اند.

مذاکره کننده گان یکصد و نود و شش کشور جهان خواهان توافقی استند که باعث کاهش تصاعد گاز های مضره می گردد و هم اکنون نفوس جهان را تهدید می کند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG