لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال امضای توافقنامه اقلیمی در آینده نزدیک


مقام های یکصد و نود و پنج کشور اشتراک کننده در کنفرانس ملل متحد برای تغیر اقلیم منعقده پاریس پس از موافقت روی پیش نویس یک توافق به یک معامله اقلیمی نزدیک می شوند.

اشتراک کننده گان کنفرانس تغیر اقلیم اعلان روزشنبه در مورد نزدیک شدن به یک توافق ، پس از چهار سال مذاکره، را به گرمی استقبال کردند. این معامله به کشور ها گزینه های دیگر را برای کاهش گاز های گلخانه یی فراهم می سازد.

لوران فبیوس وزیر خارجه فرانسه که ریاست کنفرانس را به عهده دارد گفت در پیش نویس توافقنامه اقلیمی پیشرفت صورت گرفته و به اهمیت موفقیت این مذاکرات در پاریس تاکید کرد" این مذاکرات و این توافق را نمی توانید تا فردا به تعویق اندازید. در مذاکرات دیگر اگر ما به توافق نرسیم می توانیم بگویم که دوباره بر می گردیم، اما نه در این مورد. زیرا نخست به دلایل مختلف این کنفرانس در پاریس راه اندازی شده، و ثانیا همین لحظه در حالیکه ما صحبت می کنیم گاز های گلخانه یی تصاعد می گردد، و بعد از مدتی غیر قابل برگشت خواهد بود."

ال گور معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده می گوید اختلاف نظر در بعضی موارد این توافق موجود است" معلومدارعدم توافق ها در مورد کلمه بندی این بخش و یا آن بخش موجود است، اما در نهایت تا پایان کنفرانس ما باید متحدانه به همان سوال سوم و نهایی پاسخ دهیم که" بلی ما تغیر می کنیم."

منتقدین می گویند موضوعات زیاد حل ناشده موجود است که باید قبل از ختم کنفرانس به روز جمعه حل گردد، به شمول اینکه چی کسی مصارف این دستور های جدید را به عهده گیرد.

اما بعضی ها می گویند اگر آنها از فرصت برای نیل به یک توافق استفاده نکنند موضوع پولی مهم نیست " چیزی در اینجا اتفاق خواهد افتاد، فکر میکنم همه درک می کنند که اگر اتفاق نیفتد، و در این کنفرانس به یک نتیجه نرسیم، فرصت های زیاد دیگر نخواهیم داشت."

دانشمندان هشدار داده اند که در حالیکه زمین گرم شده می رود، کره زمین برای حیات بشری بصورت روز افزون ، با بلند رفتن سطح آب، طوفان های مخرب و خشکسالی های شدید، خطرناک شده می رود .

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG