لینک های دسترسی

Breaking News

مسلمانان ایالات متحده: دانلد ترمپ باید معذرت بخواهد


ِ
ِ

فعالان مسلمان در ایالات متحده امریکا می گویند در میان دو مبارزه همزمان گیر مانده اند، مبارزه علیه تلاش های گروه دولت اسلامی و تندروان دیگر که امریکائیان را بحیث دهشت افگن استخدام می کنند، و همچنان مبارزه علیه ترس ، نفرت، و تبعیضی که علیه اسلام موجود است.

سیاست های داغ و بحث برانگیز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و افراطیت اسلامگرایان ، رهبران جوامع اسلامی را وادار ساخت تا خود را مجددا منسجم بسازند و با احساسات خطرناک مقابله کنند.

در تازه ترین رویداد ، یک گروه مدافع پس از آن خواهان معذرت خواهی دانلد ترمپ کاندید ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه گردید که یک خانم مسلمان که در جریان سخنرانی ترمپ دست به اعتراض خاموشانه زده بود از آن رویداد خارج ساخته شد.

روزا حمید می گوید که هدفش ایجاد کدام مشکل نبود " نمی خواستم که روند مبارزات انتخاباتی را اخلال کنم. هدفم این بود که فقط بیایستم و مردم این را بدانند که این یک شیوه مناسب سخنرانی برای یک کاندید ریاست جمهوری نیست."

دانلد ترمپ در مبارزات انتخاباتی روز جمعه در کارولاینای جنوبی بار دیگر به دهشت افگنی افراط گرایان اسلامی اشاره نمود و گفت رئیس جمهور أوباما آنرا نمی فهمد" رئیس جمهور أوباما، دهشت افگنی اسلامی افراطی را نمی فهمد. از ذکر نام خوداری می کند. اگر نام را ذکر نکنی هیچگاه مشکل را حل کرده نمی توانیم. من این بازی را خوب می دانم."

شورای روابط اسلامی امریکایی شب پنجشنبه ساعت ها بعد از آن خواهان معذرت خواهی ترمپ شد که روزا حمید از محل مبارزات انتخاباتی ترمپ کارولاینای جنوبی خارج ساخته شد.

شورای روابط اسلامی امریکایی گزارش می دهد که سال گذشته بیشتر از 75 حمله بر مساجد در ایالات متحده امریکا صورت گرفت که بزرگترین رقم تا کنون محصوب می گردد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG