لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: واردات نفت خارجی را شصت فیصد کاهش داده ایم


در حالیکه شهر واشنگتن و حومۀ آن از توفان شدید برف رهایی می یابد، قرار است کانگرس ایالات متحده در این هفته، ضمن غور روی لایحۀ اصلاح و عصری سازی سکتور انرژی، بر مسایل اقلیمی نیز به بحث بپردازد.

لیسه مورکوسکی رئیس کمیته انرژی سنا خواهان تصویب لایحه از طرف هردو حزب شد" این لایحه امریکا را در تولید بیشتر انرژی کمک خواهد کرد، همچنان کمک خواهد کرد که امریکا پول کمتری در ازای انرژی بپردازد. ما توافق کردیم که متخصصین در أمور تبدیل گاز طبیعی به مایع را افزایش بخشیم، تا اقتصاد و امنیت متحدین ما را بهبود بخشند. به ترغیب انرژی بادی و انرژی های پاک دیگر توافق کردیم. "

این لایحه به منظور قناعت بخشیدن حامیان صنعت مواد سوخت عضوی است.

جان هوفن سناتور جمهوریخواه به کشور های تولید کننده نفت در آینده اشاره کرده گفت" ما در مشخص ساختن این که کدام کشور ها در آینده، در جهان نفت و گاز تولید خواهند کرد، درگیر یک مجادلۀ جهانی ایم. آیا اوپک، روسیه یا ونزویلا خواهند بود و یا ما؟ "

در عین زمان این لایحه به منظور کسب حمایت اعضای کانگرس است که در مورد تغییر اقلیم نگران اند.

سناتور شیلدن از حزب دموکرات به گرمی زمین اشاره کرده گفت " سال دو هزار و پانزده گرمترین سال در تاریخ زمین ثبت شده است. این حقیقت است."

در همین حال رئیس جمهور أوباما از کاهش واردات نفت خبر داده گفت" ما واردات نفت خارجی را تا شصت فیصد کاهش داده ایم و میزان انتشار گاز کاربن را بیشتر از هر کشور دیگر در جهان کاهش بخشیده ایم. قیمت یک گیلن نفت کمتر از دو دالر هم بد نیست. "

رئیس جمهور أوباما با تعهدی که در نشست جهانی اقلیم یاد کرد، می خواهد که امریکا را بصوب آینده انرژی پاک سوق دهد." شغل های که ما ایجاد می کنیم، پولی را که ما پس انداز می کنیم، این است آینده که فرزندان و نواسه های ما سزاوار آن است."

با این همه علایق رقابتی و دیدگاه های آینده انرژی امریکا دیده شود که آیا این لایحه در کانگرس که از نظر سیاسی دو قطبی شده است قبول شده و به امضای رئیس جمهور أوباما می رسد یا خیر؟

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG