لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال کمبل: طالبان جز صلح گزینه ای دیگری ندارند


امروز اولین نشست کمیسیون تفاهمنامۀ افغانستان – ناتو و قرارداد همکاریهای دفاعی و امنیتی میان افغانستان و امریکا در کابل برگزار شد.

جنرال جان کمبل قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت که به مواد این تفاهمنامه و قرارداد متعهد اند و در پی عملی شدن آن میباشند.

این جنرال امریکایی گفت "به طالبان اجازه نمی دهیم که بار دیگر به قدرت برگردند؛ تنها راه باقیمانده برای آنان پیوستن به روند صلح میباشد."

آقای کمبل گفت که رئیس جمهور غنی به صورت واضح گفته است که شرایط گفتگوهای صلح پذیرفتن قانون اساسی، حقوق زنان، گذاشتن اسلحه به زمین و دست کشیدن از خشونت است.

جنرال کمبل افزود که طالبان تلاش کردند تا با افزایش حملات شان موقف قویی بگیرند؛ اما نیروهای امنیتی افغان در فصل جنگ این اجازه را به آنها ندادند و هرگاه طالبان به چنین کارشان ادامه دهند، آینده ای نخواهند داشت.

آقای کمبل در رابطه به افزایش ظرفیت نیرو های امنیتی افغان گفت " براساس تعهدات، ناتو و امریکا نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت میکنند و ظرفیت این نیروها با گذشت هر روز افزایش می یابد."

آقای کمبل در اشاره به شبکه حقانی گفت" شبکه حقانی یک شبکه دهشت افگن است که افغان ها را می کشد ، زنان و اطفال بی گناه را می کشد. قرار داد های امنیتی امریکا و ناتو با افغانستان زمینه همکاری را با نیرو های امنیتی افغانستان مساعد می سازد که مثل شبکه حقانی جلو شبکه های دیگر را نیز بگیرد."

در عین زمان معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت هر کشوری حق دارد که برای ظرفیت سازی نیروهایش با سایر کشورها تفاهمنامه هایی امضا کند و تفاهم با ناتو و امریکا مانعی در برابر گفتگوهای صلح نخواهد بود.

آقای استانکزی افزود که کمیسیون تفاهمنامۀ همکاری و دفاعی میان افغانستان، امریکا و ناتو در نظر دارد که با ایجاد یک کمیته مشترک تهدیدهایی را که اکنون افغانستان با آن مواجه است، ارزیابی کند "این کمیته به سه گروه کاری تقسیم میشود که در بخشهای مالی، ارزیابی تهدیدها و تمویل، آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغان، فعالیت خواهد کرد."

سرپرست وزارت دفاع افغانستان افزود که تمویل نیروهای امنیتی افغان تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG