لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما سفرش به اروپا را پس از رویداد دالاس کوتاه ساخت


میکا جانسن، مظنون در تیراندازی دالاس
میکا جانسن، مظنون در تیراندازی دالاس

اردوی ایالات متحدۀ امریکا میگوید یکی ازمردان در تیراندازی های اخیر عضو اردو بود ه و درافغانستان خدمت کرده بود.

اردوی ایالات متحدۀ امریکا پس از توقیف سه مرد مسلح، تایید کرده است که یکی ازآن مردان عضو اردو بود ه و درافغانستان خدمت کرده بود. دونفر دیگر که هویت شان مشخص نشده ، همچنین در ارتباط با این حمله بازداشت شده اند.

این درحالیست که به روز جمعه مراسم یاد بود از پنج افسر پولیس که در اثر گلوله باری روز پنجشنبه در جریان مظاهزات مسالمت آمیز کشته شدند، با روشن نمودن شمع ها برگزار شد. این گلوله باری علیه پولیس در واکنش به کشته شدن دو مرد سیاه پوست در لوئیزیانا و منیسوتا توسط پولیس صورت گرفت.

مردم در مرکز شهر دالاس در حال برگزاری مظاهرات مسالمت آمیز بودند که شام آن روز صدای شلیک چند گلوله شنیده شد. شاهدان عینی گفتند بیش از ده گلوله شلیک شد و تیراندازی از بالای ساختمان ها صورت گرفت.به نظر می رسد هدف شلیک های ماموران پولیس و عملا واکنشی به کشتن دو سیاهپوست در مینیسوتا و لوئیزیانا توسط پولیس بوده باشد. مرگ این دو سیاهپوست توسط پولیس موج جدیدی از اعتراضات را در برخی از ایالت های امریکا در پی داشته است.

روز چهارشنبه التون استرلینگ، یک امریکایی افریقایی تبار در شهر "بتون روژ" ایالت لوئیزیانا به ضرب پنج گلوله پولیس جان باخت و انتشار تصاویر ویدئویی حادثه، موج جدید اعتراضات را در مورد استفاده بیش از حد پولیس از زور، به راه انداخت.

روز چهارشنبه همچنین فیلاندو کاستیل، ۳۲ ساله در شهر مینیاپولیس در ایالت منیسوتا در حالی که به همراه یک زن و یک کودک ۷ ساله در داخل موتر پشت چراغ سرخ متوقف بود، هدف گلوله پولیس قرار گرفت و دقایقی پس از انتقال به شفاخانه درگذشت. مرگ وی توسط کمرۀ تیلفون همراه ضبط شد و انعکاس آن موجی از اعتراض را در پی داشت.

واکنش ها

در واکنش به رویداد های اخیر صدها تن از مردم در حمایت از افسران کشته شده دردالاس با روشن کردن شمع اجتماع نمودند .

رئیس جمهور اوباما این حرکت را تقبیح نمود و درجریان اجلاس ناتو در وارسا به روز جمعه به خبرنگاران گفت که هیچ توجیهی برای حمله و خشونت در برابر اجرای قانون وجود ندارد، وی که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو به وارسا پایتخت پولند سفر کرده است، قتل پنج افسر پولیس در دالاس باعث آن شد تا رئیس جمهور سفرش به اروپا را کوتاه ساخته و دوباره به کشور برگردد.

سخنگوی قصرسفید گفت که رئیس جمهور در بازگشت از اروپا قرار است به دعوت شاروال شهر دالاس به آنجا سفر نماید.

دیوید براون، رئیس پولیس دالاس آنرا تراژیدی شیطانی از سوی مظنونین خوانده گفت تازمانی که همه را به عدالت بکشند آرام نخواهند گرفت.

حدود یکصد افسر پولیس در راهپیمایی روز پنجشنبه شرکت داشتند که به سوی یک فرد مسلح که گفته بود میخواهد سفید پوستان به ویژه افسران پولیس سفید را بکشد ، طی رویارویی با پولیس کشته شد.

لوریتا لینچ، وزیر عدلیه ایالات متحده میگوید که توجه باید روی این متمرکز شود که دست جنایتکاران به اسلحه ای مرگبار به اندازه ای نرسد که آنرا مورد استفاده قرار دهند.

دو نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز دیدگاه های خود را بیان کردند. هیلری کلنتن در سخنرانی خود در یک کلیسای سیاهپوستان در فلادلفیا گفت که باید بیاد داشته باشیم که آن افسران پولیس که درجریان وظیفه کشته شدند، از راهپیمایی مسالمت آمیز محافظت میکردند. آنها موطف بودند تا مطمین شوند که هموطنان شان حق اعتراض دارند.

در یک تصویر ویدیویی فیسبک ، دونالد ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری گفت تیراندازی باعث تکان روح و روان ملت شده است .

  • 16x9 Image

    لیلما حبیب عظیمی

     

    لیلما حبیب عظیمی از سال ۱۹۸۰ میلادی بدینسو با رسانه های مختلف به صفت گوینده ،گزارشگر،ویراستار و ویرایشگرتصویر ایفای وظیفه نموده  وازسال ۲۰۰۶ میلادی در بخش دری تلویزیون آشنا صدای امریکا مصروف کار است.

     

XS
SM
MD
LG