لینک های دسترسی

Breaking News

تعهد امریکا به اتحادیه اروپا


مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده میگوید ایالات متحده در مشارکتش با اتحادیۀ اروپایی و ناتو متعهد میباشد. پنس همچنان بر پیام امریکا تأکید ورزید که اعضای سازمان نظامی ناتو تا اخیر سال ۲۰۱۷ وقت دارند تا هزینۀ بودجوی شانرا بلند ببرند.

مایک پنس به اتحادیۀ اروپایی و ناتو با پیامی از جانب دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات منتحده سفر نموده است که امریکا به شراکت سیاسی و اقتصادی خویش با اروپا دوام داده ولی همچنان با هشدار نهایی که متحدین ناتو باید مصارف نظامی شانرا ظرف یکسال افزایش بخشند.

مایک پنس معاون دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه در بروکسل به مقامات اروپایی گفت که آقای ترامپ در واقع از این اتحادیه ۲۸ عضوی حمایت می کند.

پنس در مقر ناتو به خبرنگران گفت در صورتیکه اروپا به امنیت آن قاره متعهد است، تقسیم مسؤولیت ها ضرورت است. وی گفت:"رئیس جمهور ایالات متحده و مردم امریکا انتظار دارند تا متحدین ما به گفتار شان صادق باشند.

وی افزود: "رئیس جمهور ایالات متحده پیشرفت واقعی را تا اخیر سال انتظار دارد".

به نوشته روزنامه نیویارک تایمز مایک پنس در دیدار با دونالد تسک رئیس شورای اروپایی و صدراعظم سابق پولند گفت: «رئیس جمهور از من خواست تا به بروکسل، خانه اتحادیۀ اروپا بیایم و یک پیام مضاعف را برسانم.» آقای پنس گفت: «امروز این افتخار را دارم که از سوی رئیس جمهور ترمپ بر تعهد قوی ایالات متحده بر تداوم همکاری و مشارکت با اتحادیه اروپا تاکید کنم.»

آقای تسک روز دوشنبه پس از سخنان آقای پنس گفت که احساس اطمینان می کند. او در بیانیه یی گفت که از آقای پنس درباره تعهد اداره دونالد ترمپ به حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قانون پرسیده و این که آقای ترمپ به ناتو و «همکاری نزدیک ترانس-آتلانتیک متعهد است یا خیرو این که آیا اروپا می تواند مانند گذشته بر حمایت همه جانبه امریکا از اتحادیه اروپا حساب کند یا خیر.»

او گفت در پاسخ به پرسش های فوق، سه بار از معاون ریاست جمهوری امریکا جواب مثبت دریافت کرده است. او گفت اکنون وقت عمل کردن امریکا و اروپا به وعده هایشان است.

معاون رئیس جمهور امریکا همچنین در بروکسل در نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو نیز حضور یافت. آقای پنس در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در مقر ناتو گفت، امریکا به نقش خود برای دفاع از اروپا ادامه می دهد.

پنس گفت حوصلۀ امریکاییان بسر رسیده است. هنوز معلوم نیست که اگر متحدین ناتونتوانند به خواست ترمپ مبنی بر بلند بردن مصارف ناتو تا دو فیصد عواید سرانۀ ملی عمل نمایند، چه اقداماتی از طرف ادارۀ ترمپ گرفته خواهد شد.

اروپا برای سالها در بخش امنیت نظامی بر امریکا حساب مینمود. با وجود اظهارات ترمپ که ناتو را مورد سوال قرار داده بود، ایالات متحده به گسترش عساکر امریکایی در سرحدات شرقی اروپا متعهد شد.

قرار است پنس در بهار سال جاری بازهم در جلسۀ سران ناتو در بروکسل شرکت نماید.

XS
SM
MD
LG