لینک های دسترسی

Breaking News

کماندوی افغان طرفدار افزایش قوای امریکایی نیستند


کماندو های افغان در راس عملیات نظامی در ولایات مختلف حضور دارند
کماندو های افغان در راس عملیات نظامی در ولایات مختلف حضور دارند

در حالیکه گفته میشود ایالات متحده در نظر دارد تا شمار سربازان امریکایی را در افغانستان افزایش دهد، اما سربازان کماندوی افغانستان می گویند که برای پیروزی در جنگ با دهشت افگنی، در عوض اضافه شده نیروهای خارجی، نیازبه حمایت از نیروهای هوایی و تجهیزات پیشرفته جنگی دارند.

محمد اکبر هزاره، یکی از افسران کماندوی افغان معتقد است که هرچنـد آنان با معیارهای ناتو آموزش می بینند، اما در میدان جنگ، نبود سلاح های پیشرفته و کمبود طیاره های جنگی، آنان را با مشکل روبرو می سازد.

محمد اکبر هزاره، هشت سال پیش با فرقه کماندو پیوست. او که در این مدت بارها در نبرد با هراس افگنی شرکت کرده است، می گوید که هرچند تعلیم آنان با معیارهای ناتو همسان است، اما چالش اساسی نظامیان افغان، نبود جنگ افزارهای پیشرفته و کمبود طیاره های جنگی است.

هم اکنون، یازده هزار کماندوی افغانستان عملن در نبرد با تروریزم هستند. در دور فراغت امسال ۷۵۰ کماندوی دیگر با بدست آوردن سند فراغت شان، راهی جز و تام های کماندو در ولایت های مختلف این کشور شدند.

کماندو های افغان در راس ۲۰ عملیات نظامی در چندین ولایت افغانستان حضور دارند و آنها انتظار دارند تا همزمان با ارتقاء فرقه عملیات خاص به قول اردو، کمبودهای این نیروها نیز تکمیل گردد.

XS
SM
MD
LG