لینک های دسترسی

Breaking News

تعداد معتادین در ولایت سمنگان رو به افزایش است


داکتر صابر باهنر، مسئول شفاخانه ۲۰ بستر تداوی معتادین در ولایت سمنگان به صدای امریکا می‌گوید که در جریان شش ماه گذشته ۷۵ تن جهت تداوی به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند در حالیکه ظرفیت این شفاخانه فقط ۲۰ بستر میباشد.

داکتر باهنر میگوید: " بصورت روزانه سه تا چهار نفر برای تداوی مراجعه میکنند که در تعداد شان در یک سال به بیشتر از ۳۸۰ تن میرسد. ما نظر به امراض و عوامل مریضان را تداوی میکنیم و با توجه به حالت و وضعیت مریضان آنان را زیر تداوی قرار میدهیم."

داکتر باهنر، هرچند بیکاری، فقر و جنگ را از عوامل روی آوردن مردم به اعتیاد می‌داند، اما می‌افزاید که قابل دسترس بودن مواد مخدر در شهرها از عوامل دیگر اعتیاد جوانان به مواد مخدر است.

به گفته داکتران مسئول در شفاخانه معتادین سمنگان، از آغاز سال جاری تا اکنون ۷۵ تن بصورت کامل تداوی شده که بیش از ۶۰ آنان از سوی کارمندان اجتماعی مورد تعقیب و مراقبت قرار گرفته اند تا دوباره معتاد نشوند.

"تعقیب مریضان که از اعتیاد دست میکشند، یک موضوع بسیار مهم است و مشکلات عمده در این راستا، چالش های امنیتی است. در سال های گذشته به ولسوالی های دره صوف جهت آگاهی دادن رفته بودیم که در روشن نمودن افکار مردم خیلی تاثیر خوب داشت، ولی حالی رفتن و اگاهی دادن امکان ندارد، در ولسوالی و روستا ها برای تداوی از درد های کمر و غیره مردم از تریاک استفاده میکنند تا صحت یاب شوند اما بعداز مدتی آنها به مواد مخدر معتاد میشوند."

مرکز ۲۰ بستر معتادان در سمنگان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:14 0:00

مسئولین شفاخانه ۲۰ بستر معتادین سمنگان میگویند که ناامنی چالش عمده فرا راه کمپاین اضرار مواد مخدر در ولسوالی‌های این ولایت است؛ اما می‌ افزایند که در سال جاری برای ۱۳۰۰ تن از اضرار مواد مخدر اگاهی داده شده است.

به گفته داکتران، در سال گذشته خورشیدی حدود ۳۸۰ معتاد به مواد مخدر، تداوی شده اند و امسال نیز تلاش دارند تا با راه اندازی کمپاین‌ توسط ملا امامان مساجد و رسانه های محلی درباره اضرار مواد مخدر، تعدادی زیادی از معتادان را تداوی کنند.

XS
SM
MD
LG