لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین ضد محصولات حلال در چین


مقام‌ها در ایالت عمدتاً مسلمان نشین شین ژیانگ چین، زیر عنوان "مبارزه با افراطگرایی" کمپاینی را بر ضد محصولات "حلال" راه اندازی کرده اند.

بیش از ۲۰ میلیون جمعیت چین مسلمان است که اکثر آنان در ایالت شین ژیانگ بود و باش دارند.

اکثر مسلمانان چین نیز، مانند سایر مسلمانان جهان از محصولات حلال به ویژه گوشت و محصولات حیوانی حلال که به سبک اسلامی ذبح شده باشد، استفاده می‌کنند.

مقام‌های چینی در سال‌های اخیر برنامه‌های سرکوبگرانه را علیه مسلمانان "جدایی طلب" اویغور در شین‌ژیانگ روی دست گرفته است. ملل متحد گزارش داده است که کم و بیش یک میلیون مسلمان در شین ژیانگ جبراً به خاطر فراگیری برنامه های آموزشی در مورد حزب کمونیست، به کمپ های آموزشی فرستاده شده اند.

رهبر حزب کمونیست در شهر ارومچی، مرکز ایالت شین ژیانگ، روز دو شنبه هنگام ادای سوگند برای احراز این کرسی گفت که از این پس "دسترسی به محصول حلال" در آن ایالت پایان یافت.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، مسلمانان اویغوری و دیگر اقلیت‌های قومی با محدودیت های زیادی از جمله حق انتخاب پوشش و حجاب روبرو اند.

اکثریت مسلمان اویغوری به بازداشتگاه های تعلیمی فرستاده می شوند و حق برقراری ارتباط با اعضای خانواده و یا با خارج از کشور را ندارند و نمی توانند روزهای مهم اسلامی را در شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر تبریک بگویند.

مقام‌های چینی گزارش‌ها در مورد این کمپ‌ها را رد می کنند اما شواهد موجود در قالب اسناد دولتی و شهادت بازداشت شده‌گان، از وضعیت کمپ گزارش می دهد.

گزارش: خبرگزاری فرانسه

XS
SM
MD
LG