لینک های دسترسی

Breaking News

باشندگان غزنی: در انتخابات قربانی سیاست شدیم


باشندگان ولایت غزنی از برگزار نشدن انتخابات ولسی جرگه در آن ولایت ناراض بوده و حکومت مرکزی را به بی توجهی به اختلافات اخیر در غزنی که باعث به تعویق انداختن انتخابات شده است، متهم میکنند.

غزنی تنها ولایت است که انتخابات ولسی جرگه در آن برگزار نمیشود.

حکومت افغانستان و نهادهای مسؤل، به دلیل عدم توافق باشندگان این ولایت روی چگونگی برگزاری انتخابات و اعتراضات پیهم شان، برگزاری انتخابات را در غزنی به تعویق انداخته است.

میرویس اسلمی، یکتن از باشندگان غزنی، مردم این ولایت را قربانی سیاست میخواند.

به گفتۀ آقای اسلمی "کسانیکه سیاستمدار بودند، سیاست خود را بازی کردند و قربان آن مردم غزنی شد".

نویده بیات، باشندۀ دیگر این ولایت میگوید که "غزنی جز از افغانستان میباشد و باید در غزنی نیز مثل دیگر ولایت انتخابات برگزار میشد".

نویده همچنان حکومت مرکزی را به بی توجهی بخاطر مشکل پیش آمده متهم کرده و میگوید که "هیچ توجهی جدید نکرده که باید انتخابات در غزنی برگزار میشد".

مسؤلان محلی میگویند که پس از سفر رئیس جمهور اشرف غنی به این ولایت، محمد سرور دانش، معاون رئیس جمهور مسؤلیت گرفته که برای رسیدن به یک توافق با بزرگان قومی غزنی کار کنند.

همچنان قوماندان قول اردوی ۲۰۳ تندر در حوزه جنوب شرق کشور، از تامین امنیت انتخابات اطمینان داده و میگوید که در صورت توافق مردم، نیروهای امنیتی آماده تامین امنیت برگزاری انتخابات در غزنی هستند.

کبرا رضایی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، به تلویزیون آشنا - صدای امریکا، گفته است که بر اساس پلان این اداره، قرار است انتخابات غزنی، سال آیندۀ خورشیدی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

مردم غزنی قربانی سیاست های سیاسیون شد – باشندۀ غزنی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:31 0:00

XS
SM
MD
LG