لینک های دسترسی

Breaking News

هند در واکنش به حمله مرگ‌بار کشمیر به پاکستان هشدار داد


اعتراض به حمله انتحاری در کشمیر
اعتراض به حمله انتحاری در کشمیر

هند هشدار داده است که حمله مرگ‌بار روز گذشته در کشمیر تحت کنترول هند، با "پاسخ درهم شکننده‌ای" روبرو خواهد شد.

این حمله انتحاری که کاروانی از نیروهای شبه‌نظامیان هند را هدف قرار داد، ۴۱ کشته برجا گذاشت. این حمله، خونین‌ترین حادثه در تاریخ منطقۀ مورد منازعه کشمیر قلمداد شده است.

نرندرا مودی، نخست وزیر هند که پاکستان را به اجرای این حمله متهم کرده، گفت "کشور همسایۀ ما تصور می‌کند که این‌گونه حملات تروریستی می‌تواند ما را تضعیف کند، ولی به برنامه‌هایشان کامیاب نخواهد شد."

آقای مودی گفت که به نیروهای دولتی در مقابله با شورشیان، "آزادی کامل" داده شده است. او گفت "به نیروهای امنیتی اجازه داده شده است تا دربارۀ زمان، محل و چگونگی جواب شان، تصمیم بگیرند."

آقای مودی گفت "کشور همسایۀ ما تصور می‌کند که این‌گونه حملات تروریستی می‌تواند ما را تضعیف کند، ولی به برنامه‌هایشان کامیاب نخواهد شد."
آقای مودی گفت "کشور همسایۀ ما تصور می‌کند که این‌گونه حملات تروریستی می‌تواند ما را تضعیف کند، ولی به برنامه‌هایشان کامیاب نخواهد شد."

حزب حاکم پاکستان ادعاهای هند را رد کرده و گفته است که آن‌ها از این حمله در راستای اهداف سیاسی خود در آستانۀ برگزاری انتخابات استفاده می‌کنند.

نعیم‌الحق، از سران حزب تحریک انصاف پاکستان گفت "اتهامات هند علیه پاکستان در مورد حادثۀ روز گذشته، بخشی از کمپاین انتخاباتی است."

او گفت که خشونت‌ها در کشمیر "نتیجۀ رفتارهای بی‌رحمانۀ نیروهای اشغال‌گر هند در کشمیر است."

گروه تندرو جیش محمد، مستقر در پاکستان، مسولیت این حمله را برعهده گرفته است.

پولیس هند عامل این حمله را شخصی به نام "عادل احمد"، از اعضای گروه جیش محمد معرفی کرده است.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته وقوع این حمله را محکوم کرد و هر گونه ادعای دست داشتن در آن را بی‌اساس خواند.

XS
SM
MD
LG