لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: در زمان ریاست جمهوری من ۶۶ نظامی امریکایی کشته شده اند


اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که در جریان مدت ریاست جمهوری او از سال ۲۰۱۵ تا حالا، ۶۶ سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده اند.

آقای غنی که در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان صحبت می‌کرد، گفت که میان او و رئیس جمهور ترمپ، در مورد آینده ماموریت امریکا در افغانستان اتفاق نظر کامل وجود دارد.

او گفت "از سال ۲۰۱۵ تا حالا، تلفات امریکا در افغانستان ۶۶ نفر بوده است. پیش از آن، (این تلفات) بیش از ۲۵۰۰ نفر بود. این جنگ، جنگ امریکایی نیست. این یک برداشت اشتباه است."

آقای غنی افزود "رئیس جمهور ترمپ و من، در مورد حضور امریکا در افغانستان عین برخورد را داریم؛ این‌که، (حضور امریکا در افغانستان) باید موثر و کارا شود. موثر به این معنا که روی تعداد (سربازان) باید بحث کنیم و کارا به این معنا که هزینه‌ها باید کاهش داده شود."

آقای غنی در گذشته نیز آمار تلفات نظامیان را در جریان ریاست جمهوری خود در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود.

او پیش از این گفته بود که در زمان ریاست جمهوری‌اش، حدود چهل و پنج هزار از نفرهای امنیتی افغانستان جان‌هایشان را از دست داده اند.

ظرف ماه‌های اخیر، تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در افغانستان شدت بی‌سابقه‌ای گرفته است. زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، چندین دور با نمایندگان طالبان گفتگو کرده تا راهی برای خاتمه ماموریت نظامی امریکا در افغانستان جستجو شود.

طالبان اما تا حالا حاظر به گفتگو با دولت افغانستان نشده اند.

آقای غنی در تازه‌ترین سخنان خود یک‌بار دیگر تاکید کرد که گفتگوهای صلح با طالبان، زمانی موثر خواهد بود که با احترام به نهادهای قانونی و انتخابی افغانستان انجام شود.

XS
SM
MD
LG