لینک های دسترسی

Breaking News

آیا جت اف شانزده پاکستان طیاره جنگی هند را سقوط داد؟


با آنکه وضعیت در کشمیر مورد منازعه به روال عادی برگشته است، درتحول تازه نماینده سفارت امریکا در اسلام آباد گفته است که آنها درجستجوی معلومات طیاره اف شانزده استند که اگر پاکستان برای فرود آوردن طیاره جنگی هند استفاده کرده باشد، این کار تخطی از فروش قرارداد طیاره اف شانزده میان واشنگتن و پاکستان میباشد.

پاکستان میگوید در سرحد کشمیر میان پاکستان و هند، برای فرود آوردن طیاره جنگی هند از طیاره اف شانزده امریکایی استفاده نکرده بلکه این کار به عنوان یک عمل دفاع از خود انجام داده است.

سخنگوی سفارت امریکا به رویترز گفته ست که آنها از گزارش ها درمورد جت جنگی اف شانزده آگاه اند و درین مورد تحقیق مینمایند و تمام اتهامات استفاده سوء از لوازم جنگی "امریکایی" را جدی میگیرند.

ایالات متحده اکثرآ بر استفاده نظامی سخت افزار های جنگی محدودیت وضع میکند که در صورت تخطی از آن میتواند قرار داد خرید و فروش لوازم جنگی دو کشور میتواند خاتمه یابد.

این درحالیست که وضعیت در کشمیر مورد منازعه طی بیست و چهار ساعت گذشته آرامتر گزارش شده است.

US India Pakistan
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:02:21 0:00

هفته گذشته طیاره های جنگی هند کمپ های شورشیان جیش محمد در منطقه بالاکوت کشمیر تحت کنترول پاکستان را هدف قرار داد. اسلام آباد موجودیت کمپ های شورشیان در خاک آن کشور را رد میکند.

از جانب دیگر مقام های حکومتی درکشمیر پاکستان تمام مراکز تحصیلی، شماری از کالج ها ومکاتب را مسدود نموده اند که در آن مردم بیجا شده از تنش های اخیر در کشمیر از خانه های متواری شده اند.

XS
SM
MD
LG