لینک های دسترسی

Breaking News

دفاع شرل بنارد از اظهاراتش در مورد فعالان زن در افغانستان


شرل بنارد، فعال حقوق زن و همسر زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، از اظهارات اخیرش در مورد فعالان زن در افغانستان دفاع کرده است.

خانم بنارد، در مقاله‌ای که اخیرا در نشریه نشنل انترست چاپ شد، ادعا کرد که زنان فعال در افغانستان، نتوانسته اند نقش مهمی را در روند گفتگوهای صلح با طالبان بازی کنند.

این اظهارات، انتقادهای تند فعالان زن را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشت.

خانم بنارد در گفتگویی با صدای امریکا گفت که زنان افغان تلاش نکرده اند به اطلاعات واقعی و دست اول در مورد دیدگاه‌های طالبان راجع به زنان دست یابند.

او گفت "آنچه من در مقاله‌ام خواستم بگویم این است که زنان افغانستان باید تلاش کنند بدانند که موضع‌گیری طالبان در حقیقت چیست. از حاکمیت شان تا حالا زمان زیادی می گذرد. آیا آنها هنوز همان طالبان سابق هستند یا تغییر کرده اند؟ وضعیت زندگی زنان افغان در مناطق تحت کنترول شان چگونه است؟"

خانم بنارد افزود "من می‌بینم که زنان باسواد و سیاستمدار افغان در این زمینه تلاش جدی نکرده اند و این جای تاسف است. زنان می‌خواهند در مذاکرات صلح حضور داشته باشند، ولی اول باید به این گونه معلومات دسترسی پیدا کنند."

شماری از فعالان زن در افغانستان، خانم بنارد را به بی‌اطلاعی از شرایط افغانستان و پیشرفت‌هایی که زنان در سال‌های اخیر در این کشور به آن دست یافته اند، متهم کرده اند.

XS
SM
MD
LG