لینک های دسترسی

Breaking News

ایالتی در هند برای بی‌خانمان‌ها مسکن رایگان فراهم می‌کند


فقر و بی‌خانمانی از مشکلات عمدۀ در هند محسوب می‌شود
فقر و بی‌خانمانی از مشکلات عمدۀ در هند محسوب می‌شود

ایالت کریلا در جنوب‌غرب هند، برای مبارزه با مشکل بی‌خانمانی، برای افرادی که خانه‌ای برای زندگی ندارند، اپارتمان‌های رایگان توزیع می‌کند.

یک مقام دولتی گفت که در نخستین مرحله از این برنامه، ۱۴۵ خانواده به اپارتمان‌هایشان که به تازگی در یک مجموعۀ رهایشی اعمار شده، نقل مکان کرده اند.

این مجموعه رهایشی در شهرک ادیمالی در جنوب هند، دارای ۲۷۰ اپارتمان است.

یو.وی. جوزه، رئیس اجرایی این برنامه گفته است که دولت هند نفوس بی‌خانمان‌های این کشور را بررسی کرده و قرار است چهارصد هزار واحد مسکونی برای خانواده‌هایی واجد شرایط اعمار کند.

آقای جوزه گفت: "آن‌هایی که خانه ندارند، از جملۀ فقیرترین و آسیب‌پذیرترین‌ها اند. بسیاری از آن‌ها توانایی خریداری خانه را ندارند – هر اندازه هم که خانه ارزان باشد."

او افزود: "داشتن خانه یک نیاز اولیه است. وقتی خانه داشته باشند، احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند روی سایر مسایلی که کیفیت زندگی‌شان را بهتر بسازد، تمرکز کنند."

واحدهای مسکونی که برای بی‌خانمان‌ها ساخته می‌شود، هر کدام حدود چهارصد هزار روپیه هندی (۵۷۰۰ دالر امریکایی) هزینه برمی‌دارد که به گفته آقای جوزه، به شکل کامل از بودجه دولت پرداخت خواهد شد.

براساس آمار سال ۲۰۱۱، در سراسر هند حدود ۱.۷۷ میلیون نفر بی‌خانمان هستند، اما گروه‌های حقوق بشری باور دارند که آمار واقعی بی‌خانمان‌ها در هند حداقل سه برابر این رقم است.

XS
SM
MD
LG