لینک های دسترسی

Breaking News

رییس کاونترپارت: با وجود حمله، به ادامۀ فعالیت در افغانستان متعهدیم


ان هوداک، رییس عمومی کاونترپارت در واشنگتن
ان هوداک، رییس عمومی کاونترپارت در واشنگتن

یک روز پس از حمله گروهی طالبان به دفتر کاونترپارت در کابل که ۹ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت، رییس عمومی این دفتر می‌گوید که آن نهاد به ادامۀ فعالیت در افغانستان پابند است.

ان هوداک، رییس عمومی کاونترپارت در واشنگتن به صدای امریکا گفت که فعالیت آن‌ها در افغانستان هیچ جنبه سیاسی ندارد و حملۀ طالبان به دفترشان در کابل، "عملی بی‌مورد بود که هیچ جایی در یک جامعه متمدن ندارد."

افراد مهاجم روز چهارشنبه بدنبال منفجر کردن موتری در برابر ساختمان دفتر کاونترپارت در شهر نو کابل، وارد این ساختمان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

وزارت داخله افغانستان گفت که در نتیجۀ بیش از چهار ساعت درگیری، سه غیرنظامی، چهار نفر از نیروهای امنیتی و یک محافظ دفتر کاونترپارت کشته شدند.

به گفته مقامات، نیروهای امنیتی حدود ۲۰۰ غیرنظامی را از ساختمان این دفتر و نیز ساختمان‌های هم‌جوار نجات دادند.

کاونترپارت که یک نهاد غیرانتفاعی امریکایی است، از دوازده سال گذشته در افغانستان فعالیت می‌کند، اما این نخستین بار است که دفتر این نهاد مورد حمله قرار گرفته است.

رییس عمومی کاونترپارت می‌گوید که هدف آن‌ها کمک به مردم افغانستان برای بهبود اوضاع زندگی‌شان است.

او می‌گوید: "ما نسبت به تقویت فعالیت‌های مدنی در افغانستان و نیز در تمام جهان، متعهد استیم. ما در ۵۴ سال گذشته با افرادی همکاری کرده ایم که نظیرشان در حمله دیروز (در کابل) کشته شدند. آنچه ما می‌خواهیم این است که مردم زمینۀ بهبود زندگی شان را داشته باشند. این تعهد ما است و از آن دست نمی‌کشیم."

خانم هوداک افزود: "حملۀ بی‌موردی که انجام شد، در یک جهان متمدن هیچ جایی ندارد. این حمله ربطی با اسلام نیز ندارد. بسیار متاثرکننده است که مردم در ماه رمضان کشته شدند."

وزارت خارجه امریکا نیز با نشر اعلامیه‌ای حمله به دفتر کاونترپارت را محکوم کرده است.

مسوولیت این حمله را گروه طالبان برعهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG