لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی‌ها از قربانیان یازدهم سپتمبر یادبود می‌کنند


امریکایی‌ها روز چهارشنبه (۱۱ سپتمبر، ۲۰ سنبله) از هجدهمین سالروز حملات یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ که منجر به کشته شدن حدود ۳۰۰۰ نفر شد، یادبود می‌کنند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا، قرار است در مراسم رسمی در پنتاگون شرکت کند؛ جایی که خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر نیز در آن حضور خواهند داشت.

انتظار می‌رود صدها نفر از بازماندگان قربانیان این حملات نیز در نیویارک در محلی که زمانی برج‌های دوگانه موقعیت داشت و در یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱ هدف حمله قرار گرفت، تجمع کنند.

مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا هم قرار است در مراسم دیگری در پنسلوانیا اشتراک کند.

حملات یازدهم سپتمبر، مرگبارترین حملات به خاک امریکا پس از سال ۱۹۴۱ بود؛ حادثه‌ای که تصور امریکایی‌ها را نسبت به امنیت جهانی برای همیشه تغییر داد.

این حادثه سبب شد تا جورج دبلیو بوش، رییس جمهور وقت امریکا، جنگ علیه تروریزم را اعلام و نظامیان امریکایی را به افغانستان اعزام کند.

با گذشت هجده سال اما، نیروهای امریکایی هنوز در افغانستان درگیر جنگ اند؛ درگیریی که به طولانی‌ترین جنگ امریکا تبدیل شده است.

پایان دادن به این جنگ، از تعهدات انتخاباتی آقای ترمپ قبل از رسیدن به ریاست جمهوری امریکا بود. با آنکه تلاش‌ها برای صلح با طالبان در جریان حکومت او آغاز شد، اما هنوز نتیجه‌ای نداده است.

روند گفتگوهای زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با گروه طالبان، اخیرا و به دنبال کشته شدن یک سرباز امریکایی در کابل، از سوی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا متوقف شد.

آقای ترمپ گفت که مذاکره با طالبان در حالی که به کشتار غیرنظامیان و سربازان امریکایی ادامه داده می‌دهند، امکان‌پذیر نیست.

XS
SM
MD
LG