لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت هواداران فوتبال کابل از 'دختر آبی' ایران


شماری از تماشاچیان مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان در کابل، به یادبود از سحر خدایاری، هوادار فوتبال در ایران که اخیرا در پی خودسوزی درگذشت، پلاکاردهای حاوی نام او را با خود حمل کردند.

سحر خدایاری که در رسانه‌های اجتماعی به "دختر آبی" مشهور شده، به دلیل تلاش برای ورود به ورزشگاه فوتبال در ایران تحت پیگرد قرار گرفته بود.

ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران ممنوع است و خانم خدایاری تلاش کرده بود در لباس مردانه وارد ورزشگاه شود.

او اخیرا در پی به درازا کشیدن بررسی دوسیه‌اش، دست به خودسوزی زد و پس از آن در بیمارستانی درگذشت.

مرگ این دختر ظرف روزهای اخیر سر و صداهای زیادی بدنبال داشته است. از جمله در کابل، روز گذشته شماری از جوانان در رسانه‌های اجتماعی طرح یادبود از سحر خدایاری را پیشنهاد کردند.

این اعلام حمایت در جریان مسابقات نیمه‌نهایی لیگ برتر فوتبال افغانستان در کابل صورت گرفت و در جریان آن، شماری از جوانان، به شمول زنان، نام "دختر آبی" را صدا زدند.

رامین مظهر، یکی از جوانان در کابل در صفحه فیس بوک خود با نشر تصویری از جریان مسابقات لیگ برتر فوتبال امروز در کابل نوشته است: "به آرزوی روزی که هیچ انسانی در هیچ جای جهان به خاطر آزادی و حقوق طبیعی‌اش آزار نبیند. به احترام دختر آبی."

فیروز مشعوف، خبرنگار ورزشی که از جریان این بازی‌ها گزارش می‌داد، با پخش تصاویر دخترانی که پلاکاردهای با هشتگ "دختر آبی" را حمل می‌کردند، گفت: "دختران افغان به نشانه همدردی با سحر، آمده اند در حین تماشای مسابقه لیگ برتر از سحر و دختران ایرانی که نمی توانند به استدیوم بروند حمایت می کنند."

XS
SM
MD
LG