لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: امریکا از حق سعودی برای دفاع از خود حمایت می‌کند


در حالی که تنش‌ها بر سر حملات راکتی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بیشتر شده، مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که کشورش از "حق عربستان سعودی برای دفاع از خود" حمایت می‌کند.

آقای پمپیو در جریان سفر به عربستان سعودی و پس از دیدار با مقامات این کشور، این پیام را در صفحه تویتر خود منتشر کرد. او هم‌چنین حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را یک "اقدام جنگی" توصیف کرد.

وزیر خارجه امریکا در تویتر خود نوشته است: "امریکا در کنار عربستان سعودی قرار دارد و از حق‌اش برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتارهای تهدیدآمیز رژیم ایران تحمل نخواهد شد."

روز گذشته، مقامات عربستان سعودی بقایای میزایلی را که با آن به تاسیسات نفتی حمله شده بود به خبرنگاران نشان دادند و گفتند که سایر شواهد نیز نشان می‌دهد که این حمله "بی هیچ تردیدی با حمایت ایران انجام شده است."

ایران که دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده، به امریکا هشدار داد که اگر مورد حمله قرار بگیرد، به شکل فوری به آن جواب خواهد داد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران مقامات و متحدان امریکا را متهم کرده است که رییس جمهور ترمپ را با "فریب" به سوی جنگ با ایران می‌کشانند.

جنگجویان حوثی مستقر در یمن که از حمایت ایران برخوردار اند، مسوولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را برعهده گرفته اند.

XS
SM
MD
LG