لینک های دسترسی

Breaking News

دو نفر به ظن حمله بر ناکامورا بازداشت شدند


مسوولان امنیتی افغان در ولایت ننگرهار از دستگیری دو نفر به اتهام قتل داکتر تیتسو ناکامورا، امدادگر جاپانی خبرداده اند.

ایمل نیازی، قواندان امنیه ولایت ننگرهار تایید کرده است که پس از گلوله‌باری بر موتر حامل تیتسو ناکامورا امدادگر جاپانی، نیروهای کشفی و امنیتی دو نفر را به اتهام قتل وی، در شهر جلال آباد بازداشت کرده اند.

قوماندان امنیه ننگرهار که به روز چهارشنبه ۹ دسمبر (۱۸ قوس) در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، در مورد هویت بازداشت شدگان معلوماتی ارایه نکرده اما افزود که در پیوند به قتل امدادگر جاپانی، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

او گفت: "در مورد قتل داکتر ناکامورا نیز ما پیشرفت کرده ایم. دو مظنونی را که بازداشت کرده ایم، تحت تحقیق اند، در خانه‌های این‌ها اسلحه، مهمات، وسایط، یونیفورم‌های نظامی و اشیای دیگر یافت شده است."

شاه محمود میاخیل والی ننگرهار، هفته گذشته گفته بود که قضیه قتل امدادگر جاپانی در بیرون از افغانستان پلانگذاری شده است.

آقای میاخیل امروز گفت که این قضیه تحت پیگرد جدی نهادهای امنیتی و استخباراتی قرار دارد.

او افزود: "تیمهای تخنیکی از کابل نیز آمده اند، هم از پولیس و هم از امنیت ملی. آن ها این موضوع را به طوری جدی و با دقت پیگیری و تحقیق میکنند. پیشرفتهای وجود دارد ولی نمی خواهیم همه چیز را مطبوعاتی بسازیم."

همزمان با این، برخی از زنان و فعالان جامعه مدنی دیروز در ولایت ننگرهار به دلیل افزایش ناامنی ها در این ولایت اعتراض کرده و در یک حرکت نمادین "تابوت امنیت ننگرهار" را در جاده‌های این ولایت به دوش کشیدند.

این زنان گفتند که ناامنی‌ها به ویژه "کشتارهای هدفمند" در شهر جلال‌آباد و برخی از ولسوالی‌های دیگر این ولایت افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG