لینک های دسترسی

Breaking News

دیبرا لاینز نمایندۀ ویژۀ ملل متحد در امور افغانستان شد


انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد دیبرا لاینز را به صفت نمایندۀ ویژه و رییس هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) گماشته است.

دفتر آقای گوتیرش روز سه شنبه ۲۴ مارچ (پنجم حمل) با نشر اعلامیه‌ای از کارکرد تدامیچی یاماموتو، رییس پیشین یوناما که از سال ۲۰۱۶ به اینسو در این سمت کار کرد، ابراز قدردانی کرده است. آقای یاماموتو از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ معاون یوناما بود.

خانم لاینز دپلومات کانادایی است که ۲۱ سال تجربۀ کار در امور سیاسی، همکاری بین‌المللی و انکشاف اقتصادی دارد. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سفیر کانادا در افغانستان بود و پیش از گماشته شدن به صفت رییس یوناما، سفیر کانادا در اسراییل بود.

ملل متحد گفته است که خانم لاینز افزون بر پیشینۀ کار در چندین پست ارشد در حکومت کانادا، معاون سفیر این کشور در ایالات متحدۀ امریکا نیز بوده است.

خانم لاینز در زمانی به صفت رییس یوناما گماشته می‌شود که از یکسو تلاش‌های برای تسریع روند صلح در افغانستان جریان دارد و از سوی دیگر ناسازگاری سیاسی میان رییس جمهور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجراییۀ حکومت پیشین افغانستان وضعیت پیچیدۀ سیاسی را در آن کشور خلق کرده است.

XS
SM
MD
LG