لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات ناشی از زلزله در هایتی نزدیک به ۱۳۰۰ نفر رسید


تلاش برای یافتن زنده مانده های احتمالی جریان دارد.
تلاش برای یافتن زنده مانده های احتمالی جریان دارد.

با پیدا شدن اجساد بیشتر در شام یکشنبه در منطقۀ زلزله زدۀ لیس کایس در هایتی، شمار جان باخته های این حادثه را به کم از کم ۱۲۹۷ نفر رساند.

گروه نجات در تلاش اند تا از زیر آوار به جا مانده از زلزلۀ به شدت ۷.۲ به مقیاس ریکتر، افراد احتمالاً زنده مانده را بیرون بکشند.

نجات یافته های این زلزلۀ مرگبار، مجبور شده اند در جاده ها و یا میدان های فوتبال، با وسایل دست داشتۀ اندک شان، پناه گزین شوند. این درحالیست که مقامات از ازدحام بیش از حد مجروحین در شفاخانه ها نیز خبر داده اند.

از جانب دیگر ، انتظار می رود فاجعۀ به میان آمده از این زلزله، به خاطر توفان موسوم به گریس بدتر شود. این توفان بر اساس پیشبینی های ادارۀ هواشناسی، قرار است دوشنبه شب به هایتی برسد، باران های احتمالی شدید موسمی، سیلاب ها و لغزش های زمین را به همراه خواهد داشت.

ادارۀ هواشناسی ایالات متحده پیشگویی کرده است که حدود ۴ تا ۸ انچ (۱۰ تا ۱۲ سانتی متر) باران در هایتی و جمهوری دومینیکان خواهد بارید.

چک شومر، سناتور ارشد دموکرات در صفحۀ فیسبوک خود به خاطر تلفات ناشی از زلزله در هایتی ابراز "تاثر و تاسف" کرده گفته است که به خاطر اینکه چگونه بتوانند به "بهترین شکل ممکن از مردم هایتی در اینجا و در جزیره، به ویژه پس از زلزله، حمایت کنیم" صحبت های را انجام داده اند.

XS
SM
MD
LG