لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: روسیه را برای حملات اخیر سایبری در اوکراین حسابده قرار می‌دهیم


معاون مشاور امنیت ملی امریکا امروز ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) گفت که استخبارات نظامی روسیه در عقب حملات سایبری قرار داشت که در ماه جنوری برای مدت کوتاهی وب‌سایت های دولتی و بانک‌های اوکراین را غیرفعال ساخت.

ان نیوبرگر در قصر سفید به خبرنگاران گفت که واشنگتن می‌خواهد روسیه را برای تحرکات پرخاشگرانه در فضای سایبری حسابده قرار دهد.

این مقام امریکایی افزود که روسیه دوست دارد در تاریکی پنهان شود و می‌داند که نسبت دادن حملات مانند این به کشور‌ها مدت طولانی را در بر می‌گیرد و مسکو بر آن حساب می‌کند.

خانم نیوبرگر افزود که در روشنی این موضوع، امریکا به سرعت این حملات را به روسیه نسبت می‌دهد: "ما به این باوریم که حکومت روسیه مسوول حملات گستردهٔ هفتهٔ جاری بر بانک‌های اوکراینی است."

او اضافه کرد که امریکا معلوماتی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد نهاد‌های مرتبط به ادارهٔ نظامی روسیه (GRU) حملات را بر اوکراین راه اندازی کرده است.

پیش از این، اوکراین گفته بود مدارکی را در دست دارد که نشان می‌دهد روسیه در عقب حملهٔ گستردهٔ سایبری در این کشور بوده است. اما مسکو گفته بود که هیچ شواهد و مدارکی وجود ندارد که دست داشتن روسیه در این حمله را ثابت سازد.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین به شبکهٔ خبری سی‌ان‌ان گفت که اوکراینی‌ها به همه چیز، حتا به آب و هوای نامناسب نیز روسیه را متهم می‌کنند.

حملهٔ سایبری ۷۰ وب‌سایت دولتی اوکراین را در اوایل روز جمعه ۱۴ جنوری هدف قرار داد. در وب‌سایت وزارت خارجهٔ اوکراین به زبان‌های اوکراینی، روسی و پولندی نوشته شده بود که "بترسید و در انتظار بدترین باشید".

این در حالی است که شرکت مایکروسافت هشدار داده است که این حمله ممکن بدتر از آنچه باشد که فکر می‌شد.

XS
SM
MD
LG