لینک های دسترسی

Breaking News

جیل بایدن: از لالایی تا عدالت‌خواهی، زنان در پیشبرد امور جهان نقش دارند 


جیل بایدن، بانوی نخست ایالات متحده امروز هشتم مارچ، روز بین‌المللی زنان، گفت که از لالایی تا صدای عدالت‌خواهی، زنان در تغذیه، پرورش، آموزش، ساختار و رهبری، امور روزمرهٔ جهان را به پیش‌ می‌برند.

او در بیانیه‌ای گفت: "زنان هیچ زمانی خاموش نبوده اند، اما خاموش ساخته شده اند. زیرا صدای ما قدرتمند است. وقتی صدا بلند می‌کنیم، پردهٔ ناانصافی را می‌دریم، ستمگران را سرنگون می‌کنیم و سپر استبداد را در هم می‌شکنیم."

خانم بایدن افزود که در روز بین المللی زن به آنعده از زنانی احترام می‌گذارد که صرف نظر از عواقب با شجاعت از صدای شان کار می‌گیرند.

او خطاب به زنان اوکراین گفت: "به خواهران اوکراینی‌ما که برای آزاد نگهداشتن کشور و زندگی خانواده‌های شان مبارزه می‌کنند؛ ما در همبستگی با شما ایستاده ایم."

بانوی نخست امریکا همچنین خطاب به زنان روسی که در مقابل تهاجم روسیه بر اوکراین دست به تظاهرات زده اند گفت که ما شجاعت شما را می‌بینیم.

خانم بایدن اضافه کرده است: "به زنان مبارز در سراسر جهان، آنانی که برای عدالت مبارزه می‌کنند و برای تغییر کار می‌کنند: تشکر از این که برای همهٔ ما آیندهٔ بهتر می‌سازید."

این در حالی است که میلیون‌ها زن در سراسر جهان هنوز هم با مظالم مختلف از نقض حقوق شان گرفته تا خشونت‌ها و محدودیت‌های جوامع و خانوادگی، مواجه بوده و همه‌روزه رنج می‌برند.

XS
SM
MD
LG