لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: ترمپ و حامیانش ایالات متحده را تهدید می‌کنند 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه اول سپتمبر (۱۰ سنبله) در جریان سخنرانی‌اش در شهر فلادلفیای ایالت پنسلوانیا گفت که دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، و حامیانش، ایالات متحده را تهدید می‌کنند.

رییس جمهور در جریان سخنرانی "روح ملت" گفت: "دونالد ترمپ و جمهوری‌خواهان [با آجندای] امریکا را دوباره عظمت ببخشید- از افراطگرایی نمایندگی می‌کنند که بنیاد‌های جمهوریت ما را تهدید می‌کند."

آقای بایدن در جریان این سخنرانی، دونالد ترمپ و حامیانش را "دشمنان دموکراسی" امریکا خواند.

او از مردم خواست تا با رای دادن در انتخابات میان دوره‌ای، در مقابل افرادی که دموکراسی را در امریکا تهدید می‌کنند، مبارزه کنند.

آقای بایدن در نزدیکی ساحهٔ سخنرانی کرد که دو قرن پیش در آنجا آزادی امریکا اعلام شده و قانون اساسی این کشور تصویب شده بود.

او با اشاره به یورش سال گذشتهٔ حامیان دونالد ترمپ بر مقر کانگرس ایالات متحده گفت که خشونت سیاسی در ایالات متحده هیچ گونه جایگاهی ندارد.

رییس جمهور بایدن افزود که نخواهد گذاشت نتیجهٔ انتخابات امریکا توسط افرادی به سرقت برده شود که شکست‌ خویش را نمی‌پذیرند.

دونالد ترمپ به ترغیب حامیانش برای یورش بر کانگرس ایالات متحده به تاریخ ششم جنوری سال ۲۰۲۱ متهم است.

رییس جمهور ایالات متحده به گونهٔ مستقیم از سیاستمداران جمهوری‌خواه خواست تا با دموکرات‌ها بپیوندند و نوع سیاست ترمپ را رد کنند.

آقای بایدن افزود: "از دیر زمانی به خود اطمینان داده ایم که دموکراسی امریکا ضمانت شده است. اما این چنین نیست. ما باید از آن دفاع کنیم. آنرا حفظ کنیم. برایش به پا برخیزیم. من از ملت ما می‌خواهم گرد هم بیایند، صرف نظر از اینکه به چه باور دارند، در عقب یک هدف دفاع از دموکراسی متحد شوند."

این در حالی است که دموکرات‌ها امیدوارند در انتخابات میان دوره‌ای ماه نومبر کرسی‌های بیشتری را در مجلس نمایندگان و سنا به دست بیاورند. در این انتخابات برای تمامی کرسی‌های مجلس نمایندگان و سوم حصهٔ کرسی‌های مجلس سنا رای گیری عمومی صورت می‌گیرد.

به گونهٔ سنتی، انتخابات میان دوره‌ای به سود حزب حاکم تمام نمی‌شود.

XS
SM
MD
LG