لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز جام جهانی کرکت؛ نامیبیا بر سریلانکا و هالند بر امارات غالب شدند


جام جهانی بازی‌های ۲۰ اووره کرکت ۲۰۲۲ در آسترالیا رسماً آغاز شد و قرار است بازی‌های این جام در دو مرحله راه اندازی شود.

در مرحلهٔ نخست تیم‌های سریلانکا، وست اندیز، زمبابوی، ایرلند، سکاتلند، هالند، نامیبیا و امارات متحدهٔ عرب با هم رقابت می‌کنند که از میان آنان فقط چهار تیم به مرحلهٔ دوم راه خواهند یافت.

در دو بازی مرحلهٔ نخست این جام، امروز ۱۶ اکتوبر (۲۴ میزان) نامیبیا با سریلانکا و هالند با امارات متحدهٔ عرب وارد میدان شدند.

در نخستین بازی، نامیبیا توانست، قهرمان بازی‌های ۲۰ اووره کرکت آسیا، سریلانکا را با تفاوت ۵۵ دوش شکست دهد. در این بازی، نامیبیا نخست به بیتنگ پراخت و با از دست دادن هفت وکت ۱۶۳ دوش انجام داد.

تیم سریلانکا باید برای شکست دادن نامیبیا ۱۶۴ دوش انجام می‌داد، اما در اوور ۱۹ تمامی بازیکنان این تیم در حالی از میدان حذف شدند که تنها ۱۰۸ دوش انجام داده بودند.

سریلانکا که گمان می‌رفت در میان تیم‌هایی باشد که فرصت پیش‌رفتن به مراحل نهایی را داشته باشد، برخلاف این انتظارها در نخستین بازی شکست خورد.

در رقابت دومی این جام، هالند توانست امارات متحدهٔ عرب را با تفاوت سه وکت شکست دهد.

تیم امارات با از دست دادن تمامی بازیکنانش در ۲۰ اوور ۱۱۱ دوش انجام داد و تیم هالند در اوور ۲۰ام به این هدف دست یافت.

افغانستان، آسترالیا، انگلستان، بنگله‌دیش، پاکستان، نیوزیلند و هند که بر اساس پیروزی‌های جام ۲۰ اووره سال گذشته مستقیماً به مرحلهٔ دوم این بازی‌ها راه یافته اند در مرحلهٔ دوم ۱۲ تیم برتر با هم رقابت خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG