لینک های دسترسی

Breaking News

ارجنتاین با ضربات پنالتی هالند را شکست داد


تیم های ارجنتاین و هالند، در دور یک چهارم جام جهانی قطر، یک بازی "تمام عیار" فوتبال را به نمایش گذاشتند.

امی مارتینز، دروازه بان ارجنتاین،پنالتی های ورجیل ون دایک و استیون برگوئیس، بازیکنان هالندی را مهار کرد و تیمش را قادر ساخت با نتیجه ای ۴-۳ هالند را که به لاله های نارنجی معروف اند، شکست داده راهی دور نیمه نهایی جام جهانی قطر شود.

رقابت که در آخرین ثانیه های پایانی بازی، نتیجه اش به طرز باور نکردنی تغیر کرد و فرصت تماشای ۳۰ دقیقه وقت اضافی و ضربات پنالتی را به هواداران هر دو تیم مهیا ساخت.

مبصرین فوتبال پس از پایان بازی میان این دو تیم برازنده ای جهان گفتند که در این بازی "هیجان، اضطراب، حمله، دفاع، تسلیم نشدن، تکتیک، تخنیک، نیروی بدنی و گول زنی" همه مشهود بود.

هالندی ها بازی را باخته بودند، نگرانی از خداحافظی با جام در چشمان و چهره های کت نشینان و هواداران تیم هالند به وضاحت دیده می شد، اما گول نهایت تکتیکی ویگورست بازیکن هالندی از پاس که از یک ضربه آزاد در داخل محوطه ای جزا به دست آورده بود، نفس را در سینه های بازیکنان و هواداران ارجنتاین حبس کرد و نتیجه را با دومین گول خود در این رقابت ۲-۲ مساوی ساخت.

دو نیمه های پانزده دقیقه یی وقت اضافی، لحظه ای از هیجان و تلاش برای گول زنی خالی نبود، دو ضربه لیونل مسی به بیرون میدان رفت و یک ضربه دیگر مهاجم ارجنتاینی، تیر عمودی چپ دروازه را بوسید و گول نشد.

این دو تیم در سال ۲۰۱۴ نیز در دور نیمه نهایی با هم مقابل شده بودند که در آن رقابت نیز ارجنتاین با ضربات پنالتی، هالند را شکست داده بود.

نخستین گول بازی در دقیقه ۳۵ بازی توسط مولینای ارجنتاینی وارد دروازه هالند شد. لیونل مسی دومین گول تیمش را با یک ضربه پنالتی به ثمر رساند.

به نظر می رسید رقابت پایان یافته باشد اما گول دقیقه ای ۸۳ ویگورست، جان تازه ای به هالندی ها داد و ده دقیقه ای وقت ضایع شده، فرصت گول دوم را به هالندی ها مساعد کرد. گول که درست چند ثانیه قبل از ویسل پایانی بازی وارد دروازهٔ ارجنتاین شد.

نتیجه ای هر دو رقابت یک چهارم روز جمعه نهم دسمبر را ضربات پنالتی مشخص ساخت و این دروازه بان های ارجنتاین و کروشیا بودند که سرنوشت تیم شان را رقم زدند.

برازیل قهرمان پنج مرتبه ای جام جهانی و هالند که به مکتب فوتبال معروف است، راهی خانه شدند.

تیم های پرتگال-مراکش و فرانسه- انگلستان در دومین روز دور یک چهارم جام جهانی فوتبال قطر، روز شنبه دهم دسمبر به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG