لینک های دسترسی

Breaking News

تیم 'دمبولا تندرز' جواز حضور در لیگ کرکت سریلانکا را بازیافت؛ سه بازیکن افغان در این تیم حضور دارند


در حراج روز سه‌شنبه لیگ برتر سریلانکا، تیم 'دامبولا تندرز' با پرداخت ۸۰ هزار دالر، کریم جنت، ستاره تیم ملی کرکت افغانستان را به عنوان گران‌ترین بازیکن خارجی به خدمت گرفت.
در حراج روز سه‌شنبه لیگ برتر سریلانکا، تیم 'دامبولا تندرز' با پرداخت ۸۰ هزار دالر، کریم جنت، ستاره تیم ملی کرکت افغانستان را به عنوان گران‌ترین بازیکن خارجی به خدمت گرفت.

برگزارکنندگان لیگ تجارتی کرکت سریلانکا اعلام کردند که تیم دمبولا تندرز، که پیش‌تر به دلیل تخلف از قوانین از لیگ کنار گذاشته شده بود، بار دیگر به این مسابقات بازگشته است و تمامی بازی‌های لیگ طبق برنامه‌ریزی قبلی برگزار خواهد شد.

این تیم پس از دستگیری مالک آن به ظن رشوه ستانی در روز چهارشنبه منحل شد.

گروه 'ای پی جی'، مسوول برگزاری لیگ برتر سریلانکا (ایل پی ایل)، در بیانیه‌ای امروز، ۲۳ می (۳ جوزا) اعلام کرد: "با وجود تغییرات اخیر در مالکیت تیم دمبولا تندرز، این تیم با مالک جدید در مسابقات شرکت خواهد کرد."

در ادامه این بیانیه آمده است: "مراحل نهایی تایید مالک جدید در حال انجام است تا حضور بی‌دغدغه و بدون مانع این تیم در مسابقات تضمین شود."

در حراج روز سه‌شنبه لیگ برتر سریلانکا، تیم 'دامبولا تندرز' با پرداخت ۸۰ هزار دالر، کریم جنت، ستاره تیم ملی کرکت افغانستان را به عنوان گران‌ترین بازیکن خارجی به خدمت گرفت. این تیم در مجموع ۴۵۰ هزار دالر برای خرید ۲۴ بازیکن هزینه کرد.

تمیم رحمان، مالک تیم کرکت 'دامبولا تندرز' در سریلانکا، روز چهارشنبه به اتهام فساد در این ورزش بازداشت شد. این اتفاق دقیق یک روز پس از حراج پرحاشیه بازیکنان رخ داد که در آن رحمان حضور فعال داشت.

رحمان که قصد سفر به دبی را داشت، در میدان هوایی کولمبو توسط پولیس بازداشت شد. مقامات پولیس و مهاجرت به خبرگزاری فرانس پرس اعلام کردند که این بازداشت به دستور محکمه و به ظن تبانی در بازی‌های کرکت صورت گرفته است.

رحمان تا ۳۱ می، در بازداشت خواهد ماند تا تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

'دامبولا تندرز' علاوه بر کریم جنت، ستاره‌های دیگر کرکت افغانستان چون حضرت‌الله زازی و ابراهیم زدران را نیز به خدمت گرفته است.

شایان ذکر است که این پنجمین دوره لیگ برتر سریلانکا (ایل پی ایل) است وبازیکنان افغان چون رحمان‌الله گربز، الله محمد غضنفر، عظمت‌الله عمرزی، مجیب الرحمن زدران و نور احمد لکنوال در این لیگ حضور دارند.

مسابقات لیگ برتر سریلانکا (ایل پی ایل) از اول جولای سال روان آغاز و تا ۲۱ جولای ادامه خواهد داشت و پنج تیم در آن به رقابت خواهند پرداخت.

گروه

XS
SM
MD
LG