لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما و پوتین؛ فرزندان دوگانگی یک خانواده در دایکندی


در یک رویداد کم سابقه پدر و مادری در ولایت دایکندی پسران دوگانگی شان را "باراک حسین اوباما" و "ولادیمیر پوتین" نام‌ گذاشته اند.

این پدر و مادر که در نیلی مرکز دایکندی زندگی می‌کنند، به تازگی با نام ولادیمیر پوتین و باراک حسین اوباما برای پسران دوگانگی شان تذکرۀ الکترونیکی نیز گرفته اند.

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحدۀ امریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور کنونی روسیه است.

غلام علی پیمان، پدر این دو پسر دوگانگی می‌گوید که چهار سال پیش زمانی که هم‌سرش باردار بود، هر از گاهی با هم درباره نام فرزند آینده شان گفتگومی‌کردند، اما نمی‌داستند که دوگانگی است.

آقای پیمان می‌افزاید: "گاهی با همسرم می‌گفتم اگر فرزند آینده ما پسر به دنیا آمد، دوست دارم باراک حسین اوباما نام بگذاریم، اما همسرم می‌گفت نه ولادیمیر پوتین نام می‌گذاریم".

اما چرا پدر و مادری در یک ولایت محروم و دورافتادۀ افغانستان، کودکان شان را ولادیمیر پوتین و باراک حسین اوباما نام می‌گذارند؟

اوباما و پوتین فرزندان دوگانگی یک خانواده در دایکندی
اوباما و پوتین فرزندان دوگانگی یک خانواده در دایکندی

غلام‌ علی پیمان می‌افزاید که زمانی نوزادان دوگانگی شان در شفاخانه ولایتی دایکندی چشم به جهان گشودند، او با تفاهم همسرش یکی از دوگانگی‌ها را ولادیمیر پوتین و دیگری را باراک‌ حسین اوباما نام نهادند.

هنگامی که می‌خواستند با این نام‌ها کارت تولد برای نوزادان بگیرند، قابله‌ها متعجب شده بودند که چرا ولادیمیر پوتین و باراک حسین اوباما؟

پدر این دو کودک می‌گوید که در پاسخ قابله‌ها گفت: "این دو نام‌های مورد پسند من و همسرم استند".

به گفتۀ آقای پیمان، قابله‌ها از فرط تعجب و دست پاچگی نمی‌توانستند "ولادیمیر پوتین" را درست بنویسند.

غلام‌علی هدف از این نام‌گذاری را سنت شکنی و نزدیکی ادیان، ملت‌ها و قدرت های تاثیرگذار جهان عنوان می‌کند.

غلام علی می‌گوید که ولادیمیر پوتین که اکنون چهار سال دارد در یادگیری زبان انگلیسی، کمپیوتر، ریاضی و شطرنج ذهن خلاقی دارد، اما باراک‌حسین اوباما برادر وی به ورزش علاقمند است.

این پدر می گوید که تلاش می کند تا زمینۀ خوبی تحصیلی برای کودکان دوگانه‌اش فراهم شود و با همسرش آرزو دارند که روزی فرزندان‌شان هم‌مانند باراک‌ اوباما و ولادیمیر پوتین جهان را اداره کنند.

سه سال پیش نیز پدر و مادری در ولایت دایکندی نام کودک خوردسال‌ خود را دونالد ترمپ نهاده بود که در صفحات اجتماعی با کنش‌ها و واکنش‌های زیادی مواجه شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG