لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: واقعات ۱۸ سنبله از سوی هواداران مسعود تکرار نخواهد شد


رئیس اجرائیه افغانستان گفت، هنوز هم افرادی، حد و حدود ابراز احساسات خود را درک نکرده اند
رئیس اجرائیه افغانستان گفت، هنوز هم افرادی، حد و حدود ابراز احساسات خود را درک نکرده اند

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان با تشکری از نیروهای امنیتی افغان جهت خویشتن‌داری در برابر فیرهای هوایی و ایجاد بی‌نظمی از سوی تعدادی از هواداران احمد شاه مسعود؛ اما تأکید می‌کند که در آینده نمی‌خواهد شاهد چنین رویدادهای باشد.

آقای عبدالله در نشست شورای وزیران، صبح روز دوشنبه گفت، فیرهای هوایی از سوی هواداران احمدشاه مسعود، در ۱۸ سنبله به معنایی بی اعتنایی به وضعیت مردم است.

او هم‌چنان ابراز امیدواری کرد که در آینده برای جلوگیری از چنین رفتاری، تدابیری اتخاذ شود.

آقای عبدالله افزود "این تنها حرکتی برای حمایت تلقی شده نمی‌تواند، بلکه نشان می‌دهد که هنوز هم افرادی، حد و حدود ابراز احساسات خود را درک نکرده اند و بی اعتنایی را به وضعیت شهروندان نشان می‌دهد. امیدوار استیم که به صورت قطعأ در آینده، در هیچ موردی همچون یک چیزی را شاهد نباشیم و تدابیری در این راستا گرفته شود".

رئیس اجرائیه افغانستان، شلیک‌های هوایی را "غفلت" در برابر مردم و نگران ساختن آنان خواند.

او گفت، فیرهای هوایی منجر به مجروح شدن شماری از باشندگان کابل نیز شده است؛ اما آماری مشخص در این مورد ارائه نکرد.

در همین حال، بصیر مجاهد، سخنگوی پولیس کابل در صحبت با آشنا – صدای امریکا گفت، در نتیجه گلوله باری از سوی هواداران احمد شاه مسعود و حادثات ترافیکی در ۱۸ سنبله، یک پولیس و ۱۲ فرد ملکی شامل دو کودک، یک زن و نُه مرد مجروح شده اند.

آقای مجاهد، افزود که در این پیوند ۱۲ مظنون با شش میل سلاح از سوی پولیس کابل بازداشت شده اند.

در ۱۸ سنبله، روز کشته شدن احمد شاه مسعود، هواداران وی با کاروانی از موترها در شهرکابل گشت‌زنی کردند و شلیک‌های هوایی کردند، هرچند یک روز قبل از ۱۸ سنبله، فرماندهی گارنیزیون کابل از هواداران مسعود خواسته بود که از حمل اسلحه، سیاه کردن شیشه‌های موتر و استفاده از موترهای دولتی در گرامیداشت از این روز خودداری کنند.

XS
SM
MD
LG