لینک های دسترسی

Breaking News

برمک: ستراتیژی چهارسالۀ اصلاحات پولیس تدوین شد


وزارت داخلۀ افغانستان از تدوین ستراتیژی چهارسالۀ پولیس خبر داد که به گفتۀ مقام‌های این وزارت تمام توقعات از پولیس در آن گنجانده شده است.

ویس‌احمد برمک، وزیر داخلۀ افغانستان روز یکشنبه در نشستی گفت، این ستراتیژی با مشورۀ همکاران بین‌المللی، مسؤولان پولیس، علمای دینی، نهادهای مدنی و مدافع حقوق زنان تهیه شده است.

آقای برمک، هدف از تدوین این راهبرد را، اصلاحات سیستماتیک در وزارت داخلۀ افغانستان خواند.

او گفت "در طول چهار ماه گذشته نتایج کار ما همین شد که یک برنامه تدوین شود. این برنامه کاری ما دو محور اساسی دارد، یک محور اساسی این به صورت کامل سر انکشاف پولیس است که ما چگونه پولیس را می‌توانیم انکشاف بدهیم و اصلاح کنیم؟".

محور دیگر این ستراتیژی، سوق پولیس به وظایف اساسی (تنفیذ قانون) است که به گفتۀ وزیر داخلۀ افغانستان، پولیس از چوکات شبه‌نظامی بیرون خواهد شد.

آقای برمک، با انتقاد از جامعۀ جهانی تأکید کرد که در گذشته، کشورهای کمک‌کننده بیشتر روی وزارت دفاع افغانستان تمرکز کردند؛ اما روی ایجاد سیستم پاسخگوی پولیس کار صورت نگرفت.

اما وزیر داخلۀ افغانستان گفت که اکنون جامعۀ جهانی موافقه کرده است تا پنج درصد معاشات پولیس نیز افزایش یابد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان در این نشست با استقبال از تدوین ستراتیژی چهارساله اصلاحات و افزایش معاشات پولیس، تأکید کرد که وضعیت کنونی در این کشور، روی اصلاحات پولیس هیچ تأثیری نخواهد گذاشت.

همچنان او با اشاره بر تأکید جامعۀ جهانی در مورد برجسته‌شدن نقش زنان در پولیس افزود، باید معینیتی در وزارت داخله به منظور رسیدگی به مشکلات زنانی که در صفوف پولیس هستند، ایجاد شود.

رئیس اجرائیه افغانستان گفت، رتبه‌های زنان ساتنمن نیز که از مدت‌ها در این رتبه خدمت کرده اند، ارتقا یابد.

این ستراتیژی در حالی تدوین شده است که بارها وزارت داخلۀ افغانستان مورد انتقاد شدید سران حکومت این کشور قرار گرفت به طوری که حتی رئیس جمهور غنی، آن را "قلب فساد" خوانده بود.

این ستراتیژی در بیش از ۷۰ صفحه تهیه شده است که بر اساس اولویت‌بندی پولیس، وزارت داخلۀ افغانستان پلان تطبیقی آن را نیز تدوین کرده است.

XS
SM
MD
LG